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Après une bonne année 2017 ... la 2018 commence bien
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GuillaumeR a écrit:
Après une bonne année 2017 ... la 2018 commence bien
faut bien se lâcher un peu !
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bricedesmaures a écrit:
C'est lui :
Oui mais ça c'était avant......J'ai cru entendre une mise en cause des sondes pitot.
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Le site avherald vient de traduire le rapport préliminaire en persan:
Descente à 15.000 ft puis 14.000 ft alors que l'altitude de sécurité était de 17.000 ft. La vitesse chute en palier avec les moteurs sur ralenti. La vitesse est déjà 3 kts sous la vitesse mini d'évolution (129 pour 132) L'assiette augmente à 15° et les moteurs ré accélèrent. La descente est reprise vers 14.000 ft et la vitesse chute à 117 kts, avertisseur de décrochage retentit, l'avion s'incline de 20°. Le pilote auto est alors désengagé, la vitesse remonte à 137 kts avec une assiette à piquer de 5° en passant 14.200 ft. le PA est ré engagé. Alarme EGPWS "TERRAIN AHEAD,PULL UP" pendant 12 sec, le PA est de nouveau désengagé. Collision avec le relief.
On Mar 11th 2018 Iran's AIB released their preliminary report in Persian reporting that according to FDR and CVR the aircraft had been handed over to Yasuj Tower, the autopilot was set to 15,000 feet. Descending through 15,600 feet the crew activated the anti-ice systems. The aircraft levelled off at 15,000 feet on autopilot, the crew set the QNH to 1021 and maintained 15000 feet for about one minute. Then the engines were reduced to idle, the speed reduced to 200 KIAS with the angle of attack increasing, the engines get slightly accelerated. The speed continued to decrease and reached 129 KIAS (minimum maneouvering speed 132 KIAS), the pitch reaches 15 degrees nose up, the engines accelerate to 67% torque. The altitude target is set to 14,000 feet and the aircraft begins to descend at about 600fpm. The speed further reduces to 117 KIAS, a stall warning activates, the crew disengages the autopilot, the aircraft rolls 20 degrees to the left, the pitch reduces to about 9 degrees nose down. Descending through 14200 feet at 137 KIAS the autopilot gets re-engaged, the aircraft rolls right by 12 degrees, the pitch increases to 5 degrees nose down. A GPWS warning "TERRAIN AHEAD! PULL UP!" activates, the autopilot is disengaged, the GPWS warning continues for 12 seconds until impact.
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