#1 [↑][↓]  20-04-2012 08:46:40

pas2bol
Commandant de bord
Date d'inscription: 31-08-2008
Renommée :   54 

[FSX] Photo-réelles : FSET / image poluée par du texte

Salut

Je viens de remarquer un souci dans le téléchargement des tuiles avec FSET.
le . ini de FSET contient ces paramètres :
"
ServiceCodeing   = qrts
ServiceUrl       = http : // khm0.google.com/kh?t=t%s&n=404&v=105
"
le souci c'est que le mot 'Google" apparaît en filigrane de partout sur les tuiles.

Est-ce qu'il y a un moyen d'éviter cette incrustation ?

Merci

a+
Pas2bol

Dernière modification par pas2bol (20-04-2012 08:47:01)

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#2 [↑][↓]  20-04-2012 09:05:10

laser
Copilote
Lieu: lac du salagou 34
Date d'inscription: 24-10-2011
Renommée :   
Site web

Re: [FSX] Photo-réelles : FSET / image poluée par du texte

wink salut pas de bol en effet c'est google qui est contraignant depuis je ne l'ulilise plus je fait avec le service 2

[Service2]
ServiceCodeing   = 0123
ServiceUrl           = http://a1.ortho.tiles.virtualearth.net/ … jpeg?g=172
lol aprés net/ il y a en plus tiles/a%s.jpeg?g=172

Dernière modification par laser (20-04-2012 09:13:39)


Intel Core i7-10700K OC 5.1GHz/ 64 GO Crucial DDR4 Kinston HYPERX Fury 4x16 GO 3200MHz CAS 16/HP Omen GT13-0955nf (3K1P5EA) /2x SSD M.2-PCI-E NVMe  WD 1 To/1xSSD T5 1 To usb 3.1/ Mybook WD usb3.0  4 To
GeForce RTX 3090- 24 Go GDDR6 / Windows 10/Alim 750w
Acer Z34 Predator 21/9 3440x1440 2K  UWQHD Incurver G-SYNC/ Acer Z35 Predator 21/9 2560x1080 UW-UXGA Incurver G-SYNC/MSFS2020 Steam standard

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#3 [↑][↓]  20-04-2012 09:08:47

Colibrisim
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Re: [FSX] Photo-réelles : FSET / image poluée par du texte

... et c'est embêtant, parce que c'est fait pour : ce n'est pas de la "pollution" mais de la protection de droits, ce qui est bien légitime ! On ne peut même pas le leur reprocher ... mais on aimerait bien ...


Vincent
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#4 [↑][↓]  20-04-2012 18:36:01

pas2bol
Commandant de bord
Date d'inscription: 31-08-2008
Renommée :   54 

Re: [FSX] Photo-réelles : FSET / image poluée par du texte

Je viens d'effacer une petite bafouille sur le sujet des droits d'auteurs....
Sur le sujet, c'est pas une bafouille que je pourrais écrire, mais un bouquin de 400pages....et pas forcément en faveur des "auteurs"...ou plutôt des "revendeurs" qui font "travailler" les vrais auteurs
Donc, je me calme, et c'est mieux pour ma tension.

Je vais essayer le service2, mais c'est pas la meilleure version. à moins que tes paramètres pointent vers une amélioration de ce service.

Merci
a+
Pas2bol

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#5 [↑][↓]  20-04-2012 21:09:02

Colibrisim
Copilote
Lieu: Guérande
Date d'inscription: 07-06-2010

Re: [FSX] Photo-réelles : FSET / image poluée par du texte

vaste sujet, en effet ...
personnellement, j'ai rendu mon tablier de photographe, entre autres parce que mes droits n'étaient pas respectés ... J'en ai eu marre de me battre.  Et hop ! Un auteur de plus en moins.


Vincent
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#6 [↑][↓]  20-04-2012 22:42:31

pas2bol
Commandant de bord
Date d'inscription: 31-08-2008
Renommée :   54 

Re: [FSX] Photo-réelles : FSET / image poluée par du texte

Perso, c'est mon tablier de graphiste que j'ai rendu...c'était ça ou un meurtre...
Finalement, j'ai bien fait de poser mes pinceaux, à la place j'ai construit un zinc.
Celui-là il vole pas...y peut pas, il est dans un Musée maintenant.

Je viens de jeter un oeil sur le service2 de mon ini...c'est le même que celui que tu me proposes dans ton message.

A+
Pas2bol

Dernière modification par pas2bol (20-04-2012 22:45:19)

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#7 [↑][↓]  21-04-2012 15:37:51

Marcstrasb
Modérateur
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Date d'inscription: 14-03-2008
Renommée :   39 

Re: [FSX] Photo-réelles : FSET / image poluée par du texte

Bonjour

Comme je débute avec FS Earth Tiles, et que j'aime aider les membres du Forum dans la limite de mes compétences et retours d'expériences, - voici copie de mon FSEarthTiles.ini


#--- Services Configuration ---    # you can add up to 9 Services entries

[Service1]
ServiceName = Google
ServiceCodeing = qrts
ServiceUrl = http://khm0.google.com/kh?t=t%s&n=404&v=105
Referer = http://khm0.google.com
UserAgent = Mozilla/4.0
ServerVariations = khm0,khm1,khm2,khm3

[Service2]
ServiceName =Virtual Earth
ServiceCodeing =0123
ServiceUrl = http://a1.ortho.tiles.virtualearth.net/ … jpeg?g=172
#Referer =  http://a1.ortho.tiles.virtualearth.net
UserAgent     = Mozilla/4.0
ServerVariations = a0,a1,a2,a3

[Service3] 
ServiceName =  US MAPS
ServiceCodeing   = xyz
ServiceUrl = http://us.maps3.yimg.com/aerial.maps.yi … .8&t=a
Referer = http://us.maps3.yimg.com/ 
UserAgent       = Mozilla/4.0                                                   


[ProxyList]                                                      #if you want to use proxies (web/http) add them here
direct                                                           #use the word "direct" in the List to mark a connection without Proxy
#127.0.0.1:8118                                                  #local proxy  (example for TOR net)                                             
#130.149.49.26:3124                                              #external proxy example
#direct                                                          #you may enter the same Proxies more than one time in this list if you like
#132.239.17.224:68664                                            #Use the next button to change cycle throughthe proxy list manualy. (note original I planed a proxy change automatisation but didn't implement it at the end)



#---FS Earth Tiles Start up default values---

[FSEarthTiles]

WorkingFolder            = D:\Programmes\FSET\work                 #working space folder.
SceneryFolder            = O:\FSET\Addon Scenery\FSEarthTiles    #scenery folder. Note it stores the files in the texture and scenery Sub-folder (also creates any missing folders)

UseCache         = Yes
BlankTileColorRed     = 0
BlankTileColorGreen     = 30
BlankTileColorBlue     = 35
DownloadResolution       = 1                                    #-4...8
StartWithService         = Google
SelectedSceneryCompiler  = FSX                                  #choose: FSX or FS2004 
AreaSnap                 = Off                                  #Off/LOD13/LatLong/Tiles/Pixel, IMPORTANT: Select LOD13 for FS2004 to avoid water borders!
CreateAreaMaskBmp        = Yes                                  #if Yes Area Mask Bitmap will be created that are used for Blend and Water and Seasons. (note FS2004 does not know blend)
CompileScenery           = Yes                                  #Yes = Compile the Scenery, No = Download the Area only.
AutoReferenceMode        = 1                                    #  1..4 only active if AreaSnap is not off
                                                                #  1 = match exact Area Dimensions, 2 = allow to go one large, 3 = maximum freedom in going larger (largest areas simular to Area Snap Off), 4 = divide into single units

Zoom                     = 4                                    # -4...18

AreaDefinitionMode       = 1Point                               #1Point / 2Points
AreaSizeX                = 1                                    #[nm]  Usage of this value depends on your AreaDefinitionMode setting (used on 1Point)
AreaSizeY                = 0.6                                  #[nm]  Use point for broken numbers here such as 1.5 or 0.75 no matter what language setting you use
CenterLatitude           = 44deg 25min 00sec north             #Usage of this value depends on your AreaDefinitionMode setting (used on 1Point)
CenterLongitude          =  8deg 51min 00sec east
NorthWestCornerLatitude  = 44deg 25min 00sec north             #Usage of this value depends on your AreaDefinitionMode setting (used on 2Points)
NorthWestCornerLongitude =  8deg 51min 00sec east
SouthEastLatitude        = 44deg 25min 00sec north             #Usage of this value depends on your AreaDefinitionMode setting (used on 2Points)
SouthEastLongitude       =  8deg 51min 00sec east


#-- Additional Settings --
TextureUndistortion         = PerfectHighQualityFSPreResampling  # choose: Off/Good/Perfect/PerfectHighQualityFSPreResampling. It corrects the texture to ensure accuracy on large areas and in best mode it heavy improves FSCompiler result but costs a lot memory
                                                                 # Off     -> Not recommended (inaccurate on large areas)
                                                                 # Good    -> Fast with Good Quality, small Memory usage
                                                                 # Perfect -> Remarkable slower but perfect accuracy, small Memory usage
                                                                 # PerfectHighQualityFSPreResampling -> Increase of Texture Quality through Pre-Resampling (Doing FS's job, just with much more quality result). Heavy Memory usage (6 times more). As slows as Undistortion Perfect.

FSPreResampleingAllowShrinkTexture = Yes                         # Yes = Shrink the Texture on resampling instead enlarging. That generates one LOD Level less. Saves HD and memory space. Sharper but less Antialiasing effect. (only aktive if TextureUndistortion = PerfectHighQualityFSPreResampling)
FSPreResampleingShrinkTextureThresholdResolutionLevel = 3        # Textures with selected Resolution Level less or equal this values becomes shrink instead enlarged. Usefull if HD space is limited to get the maximum quality for the highest LOD.
                                                                 # Example. The Default value 3 means: Dl Res 3 was earlier converted to one LOD up: LOD14, and with this it will be shrinked/converted in LOD13 (which match more with the table on the GUI). Dl Res 4 will still be converted upward to LOD13 (only active if FSPreResampleingAllowShrinkTexture = Yes)

Brightness                  =  -6.0                              #[percent] Texture Color Enhancement. Brighness is best set to BrighnessValue =  - 0.5 * ContrastValue;         
Contrast                    = +12.0                              #[percent] Texture Color Enhancement.

DownloadFailTimeOut         = 1800                               #Time out in seconds. If connection breaks and the tile flow stops this is the time after which the download attempts stops. 
MaxDownloadSpeed            = 20                                 #Max download Speed in Tile per Seconds [Tile/Sec]. You can enter broken values like 0.1.  One Tile is about 12kByte in transfear. 20 Tile/Sec is max (Internal hardcoded speed limit for fairness reason)

MaxMemoryUsageFactor        = 1.0                               #Factor of Maximum of Memory Usage of detected allocable texture memory. (there is already a 5% marging).
WebBrowserRecoverTimer      = 15                                #[sec] If the WebBrowser Tile flow stops due not accessible pages or redirected or user interruptuions etc the flow is auto restarted after this time

WebBrowserNoTileFoundKeyWords = Not Found,HTTP Error 404,Bad Request    #If a WebPage with any of this KeyWords are found (seperated with comma) instead a Tile, The No Tile Found Tile will be used. (else it tries again and again and again..endless..a WebBrowser only problem...(no proper HTTP error msg accessable or I found none)).
                                                                        #Note that the Words used here are Service dependent. Also make sure there is no collision with the Windows internal Page if connection breake. The Wordsyou use should not apear on the Windows connection lost info page else you get No Tile Founds on connection breake also which we don't want.
 

#--- Yes/No Switches --
UseCSharpScripts            = Yes                                #If yes then the Scripts will be loaded and usesd.
KeepAreaInfFile             = Yes                               #if Yes then this keeps the Area.inf              File (used for FS scenery compilation with resample.exe with no Water or Season Masks)
KeepAreaMaskInfFile         = Yes                               #if Yes then this keeps the AreaMasks.inf         File (used for FS scenery compilation with resample.exe with Water Masks)
KeepAreaMaskSeasonInfFile   = Yes                               #if Yes then this keeps the AreaMasksSeasons.inf  File (used for FS scenery compilation with resample.exe with Season Masks (and water))
KeepAreaEarthInfoFile       = Yes                               #if Yes then this keeps the AreaEarthInfo.txt  File (used for Water and Season creation) required input file for FSEarthMasks
KeepSourceBitmap            = Yes                               #if Yes then this keeps the Area.bmp           File (This is the original downloaded and assembled Area.bmp and is required for FSEarthMasks and scenery compilation with Area.inf)
KeepSummerBitmap            = Yes                               #if Yes then this keeps the AreaSummer.bmp     File (used in AreaMask.inf for scenery compilation with Water/Season Masks. Can be recreated through FSEarthMasks)
KeepMaskBitmap              = Yes                               #if Yes then this keeps the AreaMask.bmp       File (used in AreaMask.inf for scenery compilation with Water/Season Masks. Can be recreated through FSEarthMasks)
KeepSeasonsBitmaps          = Yes                               #if Yes then this keeps the Various Season Bitmaps Files (used in AreaMask.inf for scenery compilation with Water/Season Masks. Can be recreated through FSEarthMasks)
FS2004KeepTGAs              = Yes                               #choose: Yes or No (you will find them in the \yourscenery\texture\TgaSourceFiles folder)
UseInformativeAreaNames     = Yes                               #No -> Area.bmp, Yes -> Area_Lp2_SnapLatLong_N042470000_N042400000_E010050000_E010170000.bmp
ShuffleTilesForDownload     = Yes                               #if you want the Tiles to be shuffeled downloaded instead in plain order
ShuffleAreasForDownload     = No                                #if you want the Areas to be shuffeled downloaded instead in plain order
AutoStartDownload           = No                                #Automatical starts the download on application start
AutoExitApplication         = No                                #Automatical exits the application after the work is done
OpenWebBrowsersOnStart      = No                                #Yes = Right open the WebBrowser Engine on Start of the Application.
ShowDisplaySelector         = No                                #Yes = shows the Display mode selector with the 2 modes Free/Tile. Usually of no use except for study/debug. 
SuppressPitchBlackPixels    = No                                #Yes = All absolut black Pixels color(0,0,0) will be transformed into color(0x01,0x01,0x01) pixels.
CompileWithAreaMask         = Yes                               #Yes = Compiles the Scenery by useing AreaMasks (AreaFS..MasksInfo.inf) . Should best stay on yes. (only active when CreateAreaMaskBmp  = Yes)


#--- FS compiler ---
UseLODLimits               = Yes                                #Set to Yes to aktivate FSET's minimum destination LOD creation logic. (effects FSX only)
MinimumDestinationLOD      = 13                                 #Generates at least LOD's up to this LVL to avoid FS default scenery comeing through. Only active when UseLODLimits = Yes
CompressionQuality         = 100                                #FS default is 100%. Some like 80 better to generate smaller bgl's on cost of teh quality.


#--- FS Compilers ---
FSXSceneryCompiler       = resampleFSXSP2.exe
FS2004SceneryCompiler    = resampleFS2004.exe
FS2004SceneryImageTool   = imagetoolFS2004.exe                  #if missing the FS2004 compilation stops with the .tga's (no complete FS2004 executable scenery!)


#--- FS Earth Masks ---
FSEarthMasksTool          = FSEarthMasks.exe


#--- Earth Masks Config ---
CreateWaterMaskBitmap      = Yes    # yes = create Water/Blend Mask. (An Area Vectors file (.Kml or .svg) is required for this!)
                                   
CreateSummerBitmap         = No     # yes = create Summer Texture  * Important! -> *,  A summer Texture is required when you want to work with FSEM's Color Adaption for Water Regions.

CreateNightBitmap          = No     # yes = create Night  Texture
CreateSpringBitmap         = No     # yes = create Spring Texture
CreateAutumnBitmap         = No     # yes = create Autumn Texture        (Thomas M. routines check FSEM Scripts)
CreateWinterBitmap         = No     # yes = create Winter Texture        (Thomas M. routines check FSEM Scripts)
CreateHardWinterBitmap     = No     # yes = create Hard Winter Texture   (Thomas M. routines check FSEM Scripts)

BlendBorders               = No     # yes = auto blend Borders (Blend-Transition) of an (Multi-)Area


#--- Third Party Tools ---
UseAreaKMLFile                  = Yes                         #yes = an AreaKML.kml File is expected in the Work Folder used for Water and Blend Vectors. You need to create that File in advance!
UseScalableVectorGraphicsTool   = No                          #yes = Starts the SVG Tool for every Downloaded Area (Only if CreateAreaMaskBmp is on)
ScalableVectorGraphicsTool      = D:\Inkscape\inkscape.exe    #Used for Drawing Water and Blend Vectors creating a .SVG File

En fait, tu peux trouver sur le site de filipo http://www.f-bmpl.com/index.php?option= … ;Itemid=58 beaucoup de choses concernant FSET

Je compile les tuiles sans copyright.

Bon week end
Marc


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#8 [↑][↓]  21-04-2012 22:28:08

pas2bol
Commandant de bord
Date d'inscription: 31-08-2008
Renommée :   54 

Re: [FSX] Photo-réelles : FSET / image poluée par du texte

Salut Marcstrasb

Merci beaucoup pour ton aide et la copie de ce .ini

Je viens de mettre un post ici, au sujet du JU-52 et de la texture que j'avais faite.
http://www.pilote-virtuel.com/viewtopic.php?id=42872

Je crois me souvenir que tu m'avais demandé de te la faire parvenir.
Je ne me rappelle plus si je l'ai fait et si tu as pu l'utiliser.
si oui, quelles sont les nouvelles ?

encore merci pour ce fichier ini.
a+
Pas2bol

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