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in a new airport that I made, I add houses that I made, which are not in the sdk and I want to send my airport to my friend but he does not see all that I made, how to put my houses in the package so that he sees it
thank you
Dernière modification par Pousss (25-08-2022 15:05:46)
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Hello !
First of all is it for MSFS ?
First of all It will be necessary to put the tag. To do this, you click on "Edit" your post, you click on "MSFS" and you validate by "sending".
Then we'll see how to help you!
Marcstrab, Moderator
Windows 10 Professional 64 bits - Z490-A PRO (MS-7C75) DDR4 - Intel(R) Core(TM) i3-10100F CPU @ 3.60GHz - CORSAIR Vengeance LPX CMK16GX4M2E3200C 16 Go - NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB - Alimentation CORSAIR HX 750 Watt - Boitier BeQuiet! Pure Base 500 DX - Microsoft Flight Simulator 2020 Store
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Hello !
Did you compile a project including your personal models ?
Your project is well in your MSFS, ie in Community ?
So why don't you click on your project in Community ?
You right click and you find "Add to Archive", you click on it and you get a rar or zip file!
Your friend unzip the file and he finds your project, right ?
Windows 10 Professional 64 bits - Z490-A PRO (MS-7C75) DDR4 - Intel(R) Core(TM) i3-10100F CPU @ 3.60GHz - CORSAIR Vengeance LPX CMK16GX4M2E3200C 16 Go - NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB - Alimentation CORSAIR HX 750 Watt - Boitier BeQuiet! Pure Base 500 DX - Microsoft Flight Simulator 2020 Store
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hello Marcstrasb
thank you for your answer yes I know that if I give my project to someone he will see my project, but I want to put my project in my airport which means if I send my airport to someone he will see my airport and my project too
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Hi,
To create your airport you should instance an airport project.
So add a other entry in your XML which describe your airport project and you will compile the two creations.
@+ Didier
W10 Pro 64b Build 22H2 - Boitier HAF 932 - Z390 STRIX-F - 9900K - 2x16 Go - NVidia 3060 Ti 8 Go - Alim Corsair 800W - Ecran 34" - NVidia Studio ready 536.23
P3D v5.4 = http://www.pilote-virtuel.com/img/members/53/P3Dv5HF-Reglages-A.jpg - MSFS Deluxe/STORE - X-Plane 12B
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Hi,
Pilote-Virtuel is a french forum so rules implies that people ask their questions in french.
I partcipate also in AVSim, FlightSim, SOH and FSDevelopers forums and my participations on theses english forums are always written in english even if my answers are for a French person.
To be in accordance with this rule, I will continue to answer you but in French
Au niveau de la création pour MSFS, il n'y a pas de tutoriels pour traiter de tous les aspects et de toutes les situations. Il faut lire et interpréter le SDK pour parvenir à ses fins.
Pour résumer, je vais vous donner la marche à suivre (si j'ai bien compris votre problème car vous n'avez pas répondu aux questions de Marcstrab).
Si vous avez un projet d'aérodrome et que vous rajouter un avion pour que celui-ci soit fourni avec l'aérodrome, il faut prendre votre projet d'aérodrome et le modifier pour y inclure le second projet.
Donc, vous devriez avoir un projet d'aérodrome, un répertoire PackageDefinitions et un fichier XML de Definitions (au sens du SDK de MSFS), soit par exemple :
<AssetPackage Name="frenchvfr-cth3-grandes-bergeronnes" Version="0.9.0">
<ItemSettings>
<ContentType>SCENERY</ContentType>
<Title>CTH3 Grandes Bergeronnes</Title>
<Manufacturer>French-VFR</Manufacturer>
<Creator>Lagaffe</Creator>
</ItemSettings>
<Flags>
<VisibleInStore>false</VisibleInStore>
<CanBeReferenced>false</CanBeReferenced>
</Flags>
<AssetGroups><AssetGroup Name="ContentInfo">
<Type>Copy</Type>
<Flags>
<FSXCompatibility>false</FSXCompatibility>
</Flags>
<AssetDir>PackageDefinitions\frenchvfr-cth3-grandes-bergeronnes\ContentInfo\</AssetDir>
<OutputDir>ContentInfo\frenchvfr-cth3-grandes-bergeronnes\</OutputDir>
</AssetGroup><AssetGroup Name="scene-airport">
<Type>BGL</Type>
<Flags>
<FSXCompatibility>false</FSXCompatibility>
</Flags>
<AssetDir>PackageSources\scene-airport\</AssetDir>
<OutputDir>scenery/world/scenery\</OutputDir>
</AssetGroup></AssetGroups>
</AssetPackage>
Pour rajouter un SimObject ici un animal mais cela pourrait-être très bien un avion vous pouvez rajouter l'AssetGroup suivant (donné en gras dans l'exemple):
<AssetPackage Name="frenchvfr-cth3-grandes-bergeronnes" Version="0.9.0">
<ItemSettings>
<ContentType>SCENERY</ContentType>
<Title>CTH3 Grandes Bergeronnes</Title>
<Manufacturer>French-VFR</Manufacturer>
<Creator>Lagaffe</Creator>
</ItemSettings>
<Flags>
<VisibleInStore>false</VisibleInStore>
<CanBeReferenced>false</CanBeReferenced>
</Flags>
<AssetGroups><AssetGroup Name="ContentInfo">
<Type>Copy</Type>
<Flags>
<FSXCompatibility>false</FSXCompatibility>
</Flags>
<AssetDir>PackageDefinitions\frenchvfr-cth3-grandes-bergeronnes\ContentInfo\</AssetDir>
<OutputDir>ContentInfo\frenchvfr-cth3-grandes-bergeronnes\</OutputDir>
</AssetGroup><AssetGroup Name="scene-airport">
<Type>BGL</Type>
<Flags>
<FSXCompatibility>false</FSXCompatibility>
</Flags>
<AssetDir>PackageSources\scene-airport\</AssetDir>
<OutputDir>scenery/world/scenery\</OutputDir>
</AssetGroup><AssetGroup Name="Bears">
<Type>SimObject</Type>
<Flags>
<FSXCompatibility>false</FSXCompatibility>
</Flags>
<AssetDir>PackageSources\SimObjects\Animals\CTH3_Bears\</AssetDir>
<OutputDir>SimObjects\Animals\CTH3_Bears\</OutputDir>
</AssetGroup></AssetGroups>
</AssetPackage>
Cela revient à copier les données de votre avion dans le répertoire PackageSources de votre aérodrome et à compiler l'ensemble ce qui vous permettra de diffuser la totalité du résultat.
@+ Didier
W10 Pro 64b Build 22H2 - Boitier HAF 932 - Z390 STRIX-F - 9900K - 2x16 Go - NVidia 3060 Ti 8 Go - Alim Corsair 800W - Ecran 34" - NVidia Studio ready 536.23
P3D v5.4 = http://www.pilote-virtuel.com/img/members/53/P3Dv5HF-Reglages-A.jpg - MSFS Deluxe/STORE - X-Plane 12B
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Thanks for the information
I have several projects done, about a hundred, houses, sheds, garages, radar, airport, etc, I do not work with blender, I make my 3D project with FS Design Studio V3.5.1 and I compile in the game with modelconverter.
-I don't speak much English, I use a translator, thanks again for the information
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Sorry, if you are not English but I repeat : this a French forum.
Si vous travaillez avec Model Converter X, il y a la possibilité dans MCX de merger plusieurs objets pour les agréger dans un même modèle 3D, ce qi devrait vous permettre de réaliser votre but. Cela permet de rajouter à un MDL, un second MDL et de compiler le tout.
Sur le menu de MCX, il s'agit de la 16 icône en partant de la gauche.
@+ Didier
W10 Pro 64b Build 22H2 - Boitier HAF 932 - Z390 STRIX-F - 9900K - 2x16 Go - NVidia 3060 Ti 8 Go - Alim Corsair 800W - Ecran 34" - NVidia Studio ready 536.23
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