#1 [↑][↓] 06-02-2013 17:55:18

Driver
Membre
Inscription : 08-09-2011
Renommée :   

[Réel]GP de France planeur

Salut à tous!!

Je ne connaissais pas et je n'ai pas vu de lien sur le forum alors:

FAI World Grand Prix Gliding Championships are gliding competitions promoted by the Fédération Aéronautique Internationale (FAI) for gliders that are both more spectacular and more easily understood by the public than conventional gliding competitions.

In a gliding Grand Prix the gliders race in competition close together around a pre-set task. A smaller number of competitors reduces the risks of the simultaneous start. A place-scoring system provides rewards for excellence without unduly punishing a poor performance.

    A task, typically 2-3 hour in duration and between 200 and 400 km in length is set.
    All gliders start at the same time (similar to a yacht race).
    The gliders must cross the short start line not above a set height and not faster than a set maximum speed.
    The start/finish line is generally close to the airfield so that it can be observed by spectators.
    Gliders race around the task. No team flying is permitted. The first one home wins as they all started at the same time and there is no handicapping.
    A place scoring system is used, with 1 point for every finisher you beat, plus a bonus point for coming home first. (similar to a Motor Grand Prix).

Pour les liens :ici et il y a même une page "facedebouc"



Flash required

Je laisse les connaisseurs nous éclairer sur la chose laugh

Bon vol!

Hors ligne

#2 [↑][↓] 06-02-2013 19:25:18

n666eo
Banni(e)
Inscription : 16-09-2008

Re : [Réel]GP de France planeur

Je n'ai pas passé ce lien sur le forum ? J'en suis confus ! wink

Sérieusement, c'est un oubli en effet, merci d'avoir comblé ce vide ! Il est vrai que le vol à voile ne passionne pas les foules, même chez les pilotes...

Merci pour le rappel !

Bons vols !


T.

Hors ligne

#3 [↑][↓] 09-02-2013 17:40:23

n666eo
Banni(e)
Inscription : 16-09-2008

Re : [Réel]GP de France planeur

Il est vrai que le vol à voile ne passionne pas les foules, même chez les pilotes...

Je disais... wink


T.

Hors ligne

#4 [↑][↓] 09-02-2013 18:50:57

Bee Gee
Membre
Inscription : 18-03-2008
Renommée :   145 

Re : [Réel]GP de France planeur

Ca n'intéresse que les vrais pilotes, bien moins les bidouilleurs de FMC, c'est tout ! (si ça c'est pas de la provoc, rires !)


"On n'est pas des ... quand même !" Serge Papagalli,

Hors ligne

Pied de page des forums