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Bonsoir à tous,
Comme l'indique le titre je suis la n ième personne à rencontrer des problèmes de détourage dans FSEarthTiles! J'ai donc fais le tour de toutes les discussions traîtant du problème sur divers forums mais pas moyen de remédier à mes soucis. J'ai fait une dizaine d'essais sur plusieurs zones, avec différents serveurs, avec aussi différents "aerakml" créés par moi même ou trouvés sur F-BMPL (donc censés marcher). J'ai réussi à identifier ce qui s'avère sûrement être mon problème, mais je ne sais pas comment le résoudre : lors du lancement de FSearthMAsk, il s'affiche : "Be aware : Area kml File does not exist".
Pourtant j'ai fait les choses dans l'ordre et je ne vois pas ce qui cloche, voici des images :
Mon fichier Areakml, édité dans Google Earth 5.1 et des poussières :
[img align=G][/img]
Une fois le fichier Aerakml enregistré au format kml, je le colle dans "work" de fsearthtiles. Il me propose donc de remplacer l'ancien fichier, ce que je fais:
Le fichier a donc été collé dans le dossier work de fsearthtiles :
[img align=G][/img]
Voici la zone séléctionnée dans FSearthtiles :
[img align=G][/img]
Enfin, lorsque je télécharge la zone dans fsearthtiles, voici ce que FsEarthMAsks m'indique à son lancement :
[img align=L][/img]
Et voilà le rendu dans FSX... c'est dommage car les dalles sont de très bonne qualité, ça pourrait être magnifique! Je note que les tuiles ont été téléchargées avec Virtual Earth (je ne sais pas si c'est une erreur, mais même avec google ça ne marche pas)
[img align=L][/img]
Enfin, pour terminer, je met mon fichier ini, si ça peut aider :
# FS Earth Tiles Pre Version V1.0 HB-100, July 2008
#
# ****.*** you need to replace this with a service base address.
# %s In the URL %s is the placeholder for the later on service access filled in Tile code
#
# hint: Check Tile Proxy Project forums to figure out working service configurations
# Also mind that a service URL often contains a map version number that you should update from time to time (try and err)
#
# check the user documentation (UserDocu.rtf) for help with the parameters in this file
#
#-------------------------------------------------
# WARNING!
#
# Earth Services have copyright on their material! That means you may not distribute sceneries you create that includes such material!
# You are also not really allowed to download such material and use it in FS or elsewhere without the permission of the services.
#
# Also note that some services will not like you accessing their informations in this for them uncontrolled way
# and temporary block and ban you.
#
#-------------------------------------------------
#--- Services Configuration --- # you can add up to 9 Services entries
[Service1]
ServiceName = Google
ServiceCodeing = qrts
ServiceUrl = http://khm0.google.com/kh?t=t%s&n=404&v=105
Referer = http://khm0.google.com
UserAgent = Mozilla/4.0
ServerVariations = khm0,khm1,khm2,khm3
[Service2]
ServiceName = Virtual Earth
ServiceCodeing = 0123
ServiceUrl = http://a1.ortho.tiles.virtualearth.net/tiles/a%s.jpeg?g=172 #you need to replace the * with a service base url
#Referer = http://a1.ortho.tiles.virtualearth.net #optional (older versions g=104, g=52)
#UserAgent = Mozilla/4.0 #optional
ServerVariations = a0,a1,a2,a3 #Server variations that all have to contain the same Tiles
[Service3]
ServiceName = US MAPS
ServiceCodeing = xyz
ServiceUrl = http://us.maps3.yimg.com/aerial.maps.yimg.com/img?%s&v=1.8&t=a # You need to replace both groups of ****.***
#Referer = http://us.maps3.yimg.com/ # (old versions v=1.7, v=1.5)
#UserAgent = Mozilla/4.0
[Service4] #Bing Maps
ServiceName = Bing
ServiceCodeing = 0123
ServiceUrl =http://ecn.t3.tiles.vxxxxxxxxxxh.net/tiles/a%s.jpg?g=863&n=z
Referer = http://server0.acmeglobe.com/terraintile?pos=ADCAADACBCA&v=10
UserAgent = Mozilla/4.0
ServerVariations = ecn.t3,ecn.t1,ecn.t2,ecn.t0
[Service5] # Spanish Maps Only
ServiceName = IDEE-Spain
ServiceCodeing = X1Y1X2Y2
ServiceUrl = http://www.idee.es/wms/PNOA/PNOA?REQUEST=GetMap&VERSION=1.1.1&SERVICE=WMS&SRS=EPSG:4258&BBOX=%s&WIDTH=256&HEIGHT=256&LAYERS=pnoa&STYLES=default&FORMAT=image/jpeg
UserAgent = Mozilla/4.0
#//EPSG:4258 ETRS89 //EPSG:4230 ED50 //EPSG:4326 WGS80
[Service6] # MapQuest has limited coverage
ServiceName = MapQuest
ServiceCodeing = ZXYpng
ServiceUrl = http://mxxxxx1.mxxxn.com/tiles/1.0.0/vx/sat/%s
Referer = http://www.mapquest.com
UserAgent = Mozilla/5.0
ServerVariations = mtile01,mtile02,mtile03,mtile04
Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1) AppleWebKit/535.11 (KHTML, like Gecko) Chrome/17.0.963.83 Safari/535.11
[ProxyList] #if you want to use proxies (web/http) add them here
direct #use the word "direct" in the List to mark a connection without Proxy
#127.0.0.1:8118 #local proxy (example for TOR net)
#130.149.49.26:3124 #external proxy example
#direct #you may enter the same Proxies more than one time in this list if you like
#132.239.17.224:68664 #Use the next button to change cycle throughthe proxy list manualy. (note original I planed a proxy change automatisation but didn't implement it at the end)
#---FS Earth Tiles Start up default values---
[FSEarthTiles]
WorkingFolder = C:\fset\work #working space folder.
SceneryFolder = C:\fset\Addon Scenery\FSEarthTiles #scenery folder. Note it stores the files in the texture and scenery Sub-folder (also creates any missing folders)
UseCache = Yes
BlankTileColorRed = 0
BlankTileColorGreen = 30
BlankTileColorBlue = 35
DownloadResolution = 1 #-4...8
StartWithService = Nokia
SelectedSceneryCompiler = FSX #choose: FSX or FS2004
AreaSnap = Off #Off/LOD13/LatLong/Tiles/Pixel, IMPORTANT: Select LOD13 for FS2004 to avoid water borders!
CreateAreaMaskBmp = Yes #if Yes Area Mask Bitmap will be created that are used for Blend and Water and Seasons. (note FS2004 does not know blend)
CompileScenery = Yes #Yes = Compile the Scenery, No = Download the Area only.
AutoReferenceMode = 1 # 1..4 only active if AreaSnap is not off
# 1 = match exact Area Dimensions, 2 = allow to go one large, 3 = maximum freedom in going larger (largest areas simular to Area Snap Off), 4 = divide into single units
Zoom = 4 # -4...18
AreaDefinitionMode = 1Point #1Point / 2Points
AreaSizeX = 1 #[nm] Usage of this value depends on your AreaDefinitionMode setting (used on 1Point)
AreaSizeY = 0.6 #[nm] Use point for broken numbers here such as 1.5 or 0.75 no matter what language setting you use
CenterLatitude = 44deg 25min 00sec north #Usage of this value depends on your AreaDefinitionMode setting (used on 1Point)
CenterLongitude = 8deg 51min 00sec east
NorthWestCornerLatitude = 44deg 25min 00sec north #Usage of this value depends on your AreaDefinitionMode setting (used on 2Points)
NorthWestCornerLongitude = 8deg 51min 00sec east
SouthEastLatitude = 44deg 25min 00sec north #Usage of this value depends on your AreaDefinitionMode setting (used on 2Points)
SouthEastLongitude = 8deg 51min 00sec east
#-- Additional Settings --
TextureUndistortion = PerfectHighQualityFSPreResampling # choose: Off/Good/Perfect/PerfectHighQualityFSPreResampling. It corrects the texture to ensure accuracy on large areas and in best mode it heavy improves FSCompiler result but costs a lot memory
# Off -> Not recommended (inaccurate on large areas)
# Good -> Fast with Good Quality, small Memory usage
# Perfect -> Remarkable slower but perfect accuracy, small Memory usage
# PerfectHighQualityFSPreResampling -> Increase of Texture Quality through Pre-Resampling (Doing FS's job, just with much more quality result). Heavy Memory usage (6 times more). As slows as Undistortion Perfect.
FSPreResampleingAllowShrinkTexture = Yes # Yes = Shrink the Texture on resampling instead enlarging. That generates one LOD Level less. Saves HD and memory space. Sharper but less Antialiasing effect. (only aktive if TextureUndistortion = PerfectHighQualityFSPreResampling)
FSPreResampleingShrinkTextureThresholdResolutionLevel = 3 # Textures with selected Resolution Level less or equal this values becomes shrink instead enlarged. Usefull if HD space is limited to get the maximum quality for the highest LOD.
# Example. The Default value 3 means: Dl Res 3 was earlier converted to one LOD up: LOD14, and with this it will be shrinked/converted in LOD13 (which match more with the table on the GUI). Dl Res 4 will still be converted upward to LOD13 (only active if FSPreResampleingAllowShrinkTexture = Yes)
Brightness = -6.0 #[percent] Texture Color Enhancement. Brighness is best set to BrighnessValue = - 0.5 * ContrastValue;
Contrast = +12.0 #[percent] Texture Color Enhancement.
DownloadFailTimeOut = 1800 #Time out in seconds. If connection breaks and the tile flow stops this is the time after which the download attempts stops.
MaxDownloadSpeed = 20 #Max download Speed in Tile per Seconds [Tile/Sec]. You can enter broken values like 0.1. One Tile is about 12kByte in transfear. 20 Tile/Sec is max (Internal hardcoded speed limit for fairness reason)
MaxMemoryUsageFactor = 1.0 #Factor of Maximum of Memory Usage of detected allocable texture memory. (there is already a 5% marging).
WebBrowserRecoverTimer = 15 #[sec] If the WebBrowser Tile flow stops due not accessible pages or redirected or user interruptuions etc the flow is auto restarted after this time
WebBrowserNoTileFoundKeyWords = Not Found,HTTP Error 404,Bad Request #If a WebPage with any of this KeyWords are found (seperated with comma) instead a Tile, The No Tile Found Tile will be used. (else it tries again and again and again..endless..a WebBrowser only problem...(no proper HTTP error msg accessable or I found none)).
#Note that the Words used here are Service dependent. Also make sure there is no collision with the Windows internal Page if connection breake. The Wordsyou use should not apear on the Windows connection lost info page else you get No Tile Founds on connection breake also which we don't want.
#--- Yes/No Switches --
UseCSharpScripts = Yes #If yes then the Scripts will be loaded and usesd.
KeepAreaInfFile = Yes #if Yes then this keeps the Area.inf File (used for FS scenery compilation with resample.exe with no Water or Season Masks)
KeepAreaMaskInfFile = Yes #if Yes then this keeps the AreaMasks.inf File (used for FS scenery compilation with resample.exe with Water Masks)
KeepAreaMaskSeasonInfFile = Yes #if Yes then this keeps the AreaMasksSeasons.inf File (used for FS scenery compilation with resample.exe with Season Masks (and water))
KeepAreaEarthInfoFile = Yes #if Yes then this keeps the AreaEarthInfo.txt File (used for Water and Season creation) required input file for FSEarthMasks
KeepSourceBitmap = Yes #if Yes then this keeps the Area.bmp File (This is the original downloaded and assembled Area.bmp and is required for FSEarthMasks and scenery compilation with Area.inf)
KeepSummerBitmap = Yes #if Yes then this keeps the AreaSummer.bmp File (used in AreaMask.inf for scenery compilation with Water/Season Masks. Can be recreated through FSEarthMasks)
KeepMaskBitmap = Yes #if Yes then this keeps the AreaMask.bmp File (used in AreaMask.inf for scenery compilation with Water/Season Masks. Can be recreated through FSEarthMasks)
KeepSeasonsBitmaps = Yes #if Yes then this keeps the Various Season Bitmaps Files (used in AreaMask.inf for scenery compilation with Water/Season Masks. Can be recreated through FSEarthMasks)
FS2004KeepTGAs = Yes #choose: Yes or No (you will find them in the \yourscenery\texture\TgaSourceFiles folder)
UseInformativeAreaNames = Yes #No -> Area.bmp, Yes -> Area_Lp2_SnapLatLong_N042470000_N042400000_E010050000_E010170000.bmp
ShuffleTilesForDownload = Yes #if you want the Tiles to be shuffeled downloaded instead in plain order
ShuffleAreasForDownload = No #if you want the Areas to be shuffeled downloaded instead in plain order
AutoStartDownload = No #Automatical starts the download on application start
AutoExitApplication = No #Automatical exits the application after the work is done
OpenWebBrowsersOnStart = No #Yes = Right open the WebBrowser Engine on Start of the Application.
ShowDisplaySelector = No #Yes = shows the Display mode selector with the 2 modes Free/Tile. Usually of no use except for study/debug.
SuppressPitchBlackPixels = No #Yes = All absolut black Pixels color(0,0,0) will be transformed into color(0x01,0x01,0x01) pixels.
CompileWithAreaMask = Yes #Yes = Compiles the Scenery by useing AreaMasks (AreaFS..MasksInfo.inf) . Should best stay on yes. (only active when CreateAreaMaskBmp = Yes)
#--- FS compiler ---
UseLODLimits = Yes #Set to Yes to aktivate FSET's minimum destination LOD creation logic. (effects FSX only)
MinimumDestinationLOD = 13 #Generates at least LOD's up to this LVL to avoid FS default scenery comeing through. Only active when UseLODLimits = Yes
CompressionQuality = 100 #FS default is 100%. Some like 80 better to generate smaller bgl's on cost of teh quality.
#--- FS Compilers ---
FSXSceneryCompiler = resampleFSXSP2.exe
FS2004SceneryCompiler = resampleFS2004.exe
FS2004SceneryImageTool = imagetoolFS2004.exe #if missing the FS2004 compilation stops with the .tga's (no complete FS2004 executable scenery!)
#--- FS Earth Masks ---
FSEarthMasksTool = FSEarthMasks.exe
#--- Earth Masks Config ---
CreateWaterMaskBitmap = Yes # yes = create Water/Blend Mask. (An Area Vectors file (.Kml or .svg) is required for this!)
CreateSummerBitmap = No # yes = create Summer Texture * Important! -> *, A summer Texture is required when you want to work with FSEM's Color Adaption for Water Regions.
CreateNightBitmap = Yes # yes = create Night Texture
CreateSpringBitmap = No # yes = create Spring Texture
CreateAutumnBitmap = No # yes = create Autumn Texture (Thomas M. routines check FSEM Scripts)
CreateWinterBitmap = No # yes = create Winter Texture (Thomas M. routines check FSEM Scripts)
CreateHardWinterBitmap = No # yes = create Hard Winter Texture (Thomas M. routines check FSEM Scripts)
BlendBorders = No # yes = auto blend Borders (Blend-Transition) of an (Multi-)Area
#--- Third Party Tools ---
UseAreaKMLFile = Yes #yes = an AreaKML.kml File is expected in the Work Folder used for Water and Blend Vectors. You need to create that File in advance!
UseScalableVectorGraphicsTool = No #yes = Starts the SVG Tool for every Downloaded Area (Only if CreateAreaMaskBmp is on)
ScalableVectorGraphicsTool = D:\Inkscape\inkscape.exe #Used for Drawing Water and Blend Vectors creating a .SVG File
Merci d'avance pour vos réponses,
Thomas
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Bonjour tomcap10
Tu n'es pas effectivement le premier (ni le dernier !!) à rencontrer des problèmes avec la "damned" technique du détourage, et ceci malgré les excellents tutoriels et conseils de notre ami Filipo !
Je vais moi-même sous peu poster un nouveau (et nième...) message d'appel au secours sur le sujet...
Mais pour ton problème, et en regardant tes screens (ton premier screen, partie gauche), je me demande juste si tu as bien enregistré ton fichier AreaKML dans "Mes lieux préférés". Si c'est le cas, je ne vois pas quoi te dire. Mais si d'aventure tu l'avais enregistré par mégarde dans "Lieux temporaires", ça suffirait à expliquer l'échec...
Mais d'autres amis, nettement plus calés que moi, vont certainement t'en dire beaucoup plus... et nettement mieux
Cordialement à toi et à tous.
Platoplotinus
Dernière modification par platoplotinus (31-03-2013 06:04:13)
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Bonjour
Pas sur que tu ai bien lu les différents posts sur ce sujet.
Sinon tu aurais vu que dans ton dossier work il manque un fichier.
Fait une recherche avec le mot "resampleFSX2.exe"
Je te donne ce moyen car ce matin je n'ai plus le temps de chercher sa place pour toi..
dsolé
pépé
Windows 10 ,Intel (R) Core(TM) i7-6700K CPU 4.00GHz, RAM installée 16.0 GO
NVIDIA geForce GTX 1060/3GB
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Bonjour
Pas sur que tu ai bien lu les différents posts sur ce sujet.
Sinon tu aurais vu que dans ton dossier work il manque un fichier.Fait une recherche avec le mot "resampleFSX2.exe"
Je te donne ce moyen car ce matin je n'ai plus le temps de chercher sa place pour toi..
dsolé
pépé
Ok merci mais je ne trouve pas d'infos sur Fsearthtiles et "resampleFSX2.exe. J'ai trouvé dans le répertoire FSearthtiles un fichier resampleFSXSP2.exe mais je ne pense pas que ce soit ça, j'ai fait un essai en le plaçant dans work mais ça ne marche pas.... Est-ce que tu pourrais m'indiquer de quel fichier il s'âgit, où est-ce que je pourrais le trouver (si c'est dans le dossier fsearthtiles ou sur internet) et enfin où le placer dans FSearthtiles?
Filipo disait que la version 1.03 de Fsearthtiles (celle que j'utilise) n'était pas complète mais que sur son site en cliquant sur "lien de secours" il y avait une version complétée par ses soins. J'ai donc réessayé avec ce lien mais c'est identique...
Thomas
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Bonjour
J'aurais du faire la recherche moi même avant de te répondre, car le moteur de recherche ne fonctionne pas avec ce mot simple mais avec celui ci : resampleFSXSP2.exe
Là tu aura toute les réponses
Et si je me rappelle bien ,il faut changer le nom du fichier trouvé .
Mais vérifie avec les posts.
pépé
Dernière modification par pepe-pompero (01-04-2013 07:28:47)
Windows 10 ,Intel (R) Core(TM) i7-6700K CPU 4.00GHz, RAM installée 16.0 GO
NVIDIA geForce GTX 1060/3GB
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Ce fichier fait partie du SDK de FSX, donc si tu as la version Pro de FSX tu devrais l'avoir sur ton DVD, sinon ...
@+ Didier
W10 Pro 64b Build 22H2 - Boitier HAF 932 - Z390 STRIX-F - 9900K - 2x16 Go - NVidia 3060 Ti 8 Go - Alim Corsair 800W - Ecran 34" - NVidia Studio ready 536.23
P3D v5.4 = http://www.pilote-virtuel.com/img/members/53/P3Dv5HF-Reglages-A.jpg - MSFS Deluxe/STORE - X-Plane 12B
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Merci à vous pour vos réponses :)
pépé merci pour tes infos, j'ai refait un essai mais toujours infructueux.... Je me demandais donc si par hasard toi ou qulqu'un d'autre voudrait bien me passer son Fsearthtiles (par un site d'hébergement de fichier) qui fonctionne pour les détourages pour que je teste et vois si ça marche ou pas, au quel cas mon problème vient d'ailleurs?
Thomas
I5 3570K (3.40 GHz) / 8GO RAM DDR3 / GTX 1050 Ti
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FSET n'est pas en cause, celui hébergé sur mon site (en lien de secours) fonctionne très bien ...
Au vu de tes screens, le détourage n'est pas pris en compte, l'eau près de la côte n'est pas issue de la texture FSX mais bien de la photo importée.
Ton problème est pourtant bien visible sur ton screen : "le AREAKML n'est pas enregistré au bon endroit"
le fichier AREAKML.KML doit être enregistré sous : d:\Flight Simulator\essai\autres
alors que toi tu es allé le copier dans le dossier "WORK"
---> copier le KML dans WORK part d'une bonne intention, mais alors, configures ce chemin là dans le Working Folder
Dernière modification par filipo (02-04-2013 10:16:37)
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FSET n'est pas en cause, celui hébergé sur mon site (en lien de secours) fonctionne très bien ...
Au vu de tes screens, le détourage n'est pas pris en compte, l'eau près de la côte n'est pas issue de la texture FSX mais bien de la photo importée.
Ton problème est pourtant bien visible sur ton screen : "le AREAKML n'est pas enregistré au bon endroit"
http://img15.hostingpics.net/pics/860649sanstitre5.jpg
le fichier AREAKML.KML doit être enregistré sous : d:\Flight Simulator\essai\autres
alors que toi tu es allé le copier dans le dossier "WORK"
---> copier le KML dans WORK part d'une bonne intention, mais alors, configures ce chemin là dans le Working Folder
Ah! C'est CE dossier work! Grossière erreur de ma part alors! En fait en lisant le tuto sur ton site j'ai compris qu'il fallait le placer dans le dossier work d'FSearthtiles qui est dans le dossier FSearthtiles... Je vais donc faire un essai en le mettant dans "autres". Je vous dis si ça marche...
merci!
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le dossier WORK est nativement configuré sur FSET, si tu le changes , forcément ça va moins bien fonctionner
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