#1 [↑][↓] 07-05-2013 14:48:26

Nirgal76
Membre
Inscription : 15-01-2009

[FSX]G1000 Mindstar

Bonjour,

Quelqu'un à des news de Mindstar et leur G1000 car le forum à disparu de leur site et quand je lance l'updateWizard, ça dit que le server n'est pas en ligne (et ça depuis plusieurs semaines). J'ai envoyé un mail au support mais pas de réponse.
Encore une boîte d'addons qui a coulé ?
En cas de réinstallation, ça va être problématique si leur serveur n'est plus là pour avoir la dernière version qui était en ligne. (car l'install que j'ai ne correspond pas à la dernière).
C'est l'ennui avec ce genre de produit avec nécessité de contacter en ligne pour l'installation ou les update car le jour où ça disparaît, on ne peut plus se servir du produit.

Nicolas

Dernière modification par Nirgal76 (07-05-2013 14:49:41)

Hors ligne

#2 [↑][↓] 18-07-2013 21:39:08

upilote
Membre
Inscription : 22-04-2008
Renommée :   

Re : [FSX]G1000 Mindstar

C'est passé un peu inaperçu mais voici une excellente nouvelle concernant Mindstar !
On a les navdata réelles depuis début mi-juin.
Ce G1000 devient un must avec toutes les procédures ARR/DEP/IAC.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Real World Nav Data For Mindstar G1000
We are pleased to announce that Mindstar's Garmin G1000 and our other professional GPS products are compatible with RealNav Data's real-world navigation data. The data available at RealNavData.com originates from the same sources used by avionics manufacturers worldwide, and represents a giant leap forward in accuracy and fidelity over other nav data products available for flight simulators.

This new navigation data will allow our G1000 to have access to updatable real world approaches, departures (SIDs) and arrivals (STARs) and will also pave the way for future versions of our software to include WAAS approach capability. A variety of update licenses are available at the RealNav website, some tailored exclusively for home-based users.

For more information about the Real Nav Database, visit www.RealNavData.com

For installation instructions, visit http://www.mindstaraviation.com/RealNav_Installation.html

Hors ligne

#3 [↑][↓] 19-07-2013 08:55:35

zigou
Membre
Lieu : LFMD
Inscription : 24-04-2008
Renommée :   11 

Re : [FSX]G1000 Mindstar

Au passage, j'ai lu une news plutôt prometteuse (si elle s’avère vraie) que Mindstar pourrait sortir un combo GNS430/530 pour reprendre le flambeau de RealityXP avec une politique de prix plus adaptée pour FS.

voir ici sur Avsim

Pour les non-enregistres:

Today, I talked to the developers at Mindstar Aviation, makers of the Mindstar G1000, who are located not far from me.  They gave me the OK to publicly share that after Oshkosh they will be releasing a GNS430/530 gauge package for use in FSX and P3D.

Many are familiar with and have used Reality XP gauges in FS9 and FSX.  You also know support is now nonexistent by the developer, and the nav database is old.  Well, get ready to put those GPS units aside.

The Mindstar GPS units will be full-featured units that can be used in almost any 3rd party aircraft with a Garmin GPS. And forget about outdated nav data.  The same nav data used in their G1000 will also be used in the GNS 530/430 units.  That navdata subscription is only $40 annually.  I use it in my G1000 and it's awesome flying with up-to-date navdata in a GA aircraft.

Both the 430 and 530 will be included in the same package. You won't have to buy separate gauges.  So, you can install any combination of the 2 GPS units and, get ready, cross-fill is included! You read correctly. No additional fee will have to be paid for crossfill. So, you'll get both the GNS 430 AND GNS530, with cross-fill ability, and updateable nav database for - wait for it -   $50 USD, whether you use FSX or P3D. That price is unbelievable!  I would keep an eye on their Facebook page for release.


Todd

a+

Dernière modification par zigou (19-07-2013 08:59:04)

Hors ligne

#4 [↑][↓] 19-07-2013 10:16:00

Nirgal76
Membre
Inscription : 15-01-2009

Re : [FSX]G1000 Mindstar

Ca pourrait être une bonne nouvelle mais vu le suivi de Mindstar et vu que finalement, leur G1000 a encore beaucoup de fonctionnalités manquantes, je pense que je vais garder le rxp. (surtout que la base des navdata s'update très bien, et du coup ne sont pas "old" contrairement à ce que Mindstar peuvent dire wink)
Mais merci pour l'info en tout cas ! :)

Dernière modification par Nirgal76 (19-07-2013 10:17:20)

Hors ligne

Pied de page des forums