Vous n'êtes pas identifié(e).
Désinstallation, installation nouvelle version, réglages selon ce site "http://robainscough.com/P3D_V2_Q1XH.php".
Aucun addon, décollage:
Windows 10 64 bits - ASUS P8H67 - i5-9600KF - 32Go - MSI Z390 TOMAHAWK - Nvidia Gigabyte RTX 2070
Hors ligne
Bonjour Ă tous,
Pour faire suite à mon post précédent d'avant SLI, la même région avec le SLI et la méthode AFR-FriendlyD3D.exe présentée par Vbazillio dans ce post http://pilote-virtuel.com/viewtopic.php?id=61792
Au final, je gagne principalement en fluidité (beaucoup moins de micros saccades), je peux pousser un peu plus loin le niveau de détail ce qui correspond à mes attentes ici.
Il y a quelques artefacts graphiques parfois mais qui ne m'ont pour l'instant pas trop dérangé.
Pas de profil NVI, rien dans le panneau Nvidia Ă part l'activation du SLI
Les réglages sur P3D :
Désolé la vidéo est un peu longue mais j'avais la flemme de faire un montage
Bonne journée à tous
GĂ©rard
i9-9900k - 32go@3400 - 2080Ti - W10
Hors ligne
Je remarque simplement une chose dans tes réglages: Textures 7cm ... tu me donneras le lien où tu as trouvé des textures de cette précision ....=(
@+ Didier
W10 Pro 64b Build 22H2 - Boitier HAF 932 - Z390 STRIX-F - 9900K - 2x16 Go - NVidia 3060 Ti 8 Go - Alim Corsair 800W - Ecran 34" - NVidia Studio ready 536.23
P3D v5.4 = http://www.pilote-virtuel.com/img/members/53/P3Dv5HF-Reglages-A.jpg - MSFS Deluxe/STORE - X-Plane 12B
En ligne
Pour voir quel est son impact, son intérêt ?
Ha si je me souviens, peut-ĂŞtre dans le manuel utilisateur ORBX...
Bref en ce moment de toute je teste chaque curseur pour trouver le réglage qui me conviendra. J'ai mis ceux-ci pour information par rapport à la vidéo. Rien de plus.
Bonne journée
GĂ©rard
i9-9900k - 32go@3400 - 2080Ti - W10
Hors ligne
Salut Ă tous,
@ Didier : j'ai le même réglage sur mon P3D23, les 7cm correspondent au LOD19 des textures sol.
Bien que la majorité des textures que l'on peut trouver sont en LOD18, donc 15cm, certains lieux sont accessibles au LOD19 et sont compilables par SBuilderX par exemple ... bien sûr, on ne peut pas couvrir toute une région en LOD19, mais très localement, c'est possible.
Bons vols
Patrick
AMD Ryzen7 1800X 3.8GHz Gigabyte Aorus AX370 Gaming K5, RAM 32Go G-Skill DDR4 2666, Radeon RX580 8Go GDDR5, Corsair 750W modulaire 80+ Gold, Cooler Master Pro 120; SSD Crucial M4 500Go pour le système, SSD Toshiba Q300 960Go pour P3D et les scenery standard, SSD Samsung 960 EVO 500Go M2 NVMe pour les scenery Photo HD, ...
Hors ligne
Messieurs, je vais s'il vous plait vous demander quelques minutes de solennité :
Après plus de deux mois de cohabitation FSX/P3D sur mon disque dur, et après avoir longuement testé P3D en multi écrans indépendants (4 ecrans vue avant, gauche, droite, supérieure) sur un seul CPU, après avoir upgradé le soft vers la version 2.3....
....après au passage avoir apprécié les fonctionnalités de cette nouvelle mise à jour....
eh bien messieurs disais-je...
c'est donc fait, non sans une émotion certaine, mais ça y est c'est irrévocablement fait :
La désinstallation définitive de FSX, ce geste mettant un point final à prêt de trente années de présence de Microsoft Flight Simulator sur mes disques durs.
Je demande une minute de silence...............................................merci !
Le Roi est mort vive le Roi !
Et maintenant : baaaack agaiiinnnnnn sur Prepar 3d !!!! =W
" Tout arrive Ă l'homme qui sait attendre "
Sim'piteur sur P47 Razorback
Hors ligne
Je me recueille avec toi et j'ai bien souri Ă la lecture de ton message.
Mais surtout "Bons vols" !
PS : on peut lire sur le forum AvSim un propriétaire de REX 4 Texture Direct qui s'est vu proposer le SP3 par l'interface et le process de mise à jour intégré. Un lien avec P3D 2.3 ? Car il n'y a pas d'autres infos sur le site de REX et leur forum.
Dernière modification par vbazillio (16-08-2014 14:17:45)
[img align=r]http://status.ivao.aero/R/138779.png[/img]Vincent B.
Visitez mon Blog "Du Virtuel au RĂ©el" et ma chaine Youtube.
Hors ligne
Il s'agit d'une petite mise Ă jour de 424 Ko:
Suivie par une grosse mise Ă jour des textures (1628.93 Mo) !
Dernière modification par Pisabh (16-08-2014 15:20:52)
Windows 10 64 bits - ASUS P8H67 - i5-9600KF - 32Go - MSI Z390 TOMAHAWK - Nvidia Gigabyte RTX 2070
Hors ligne
dans la foulée une mise à jour de 1.6Go !
Hors ligne
Après dix ans de Fs, je viens d'installer P3d.
Et déjà : ouah ! c'est clair qu'il y a eu des évolutions.
Maintenant, après quelques commandes passées chez ORBX (global et vector), je m’apprête à franchir le grand pas !
Je pense avoir confiance Ă mon saut sans parachute, tel Icare...
Manque plus que migration tool...
PS : Merci encore à Didier de m'avoir aidé !!
Dernière modification par Rémy (16-08-2014 21:50:47)
"V1, Rotate, V dormir..."
Ryzen 5 5600X / Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 / Be Quiet! Pure Rock 2 black / G.Skill Ripjaws V 4x8 Go F4-3600C18D / WD Blue SN570 - 1To (OS) / Samsung 980 - 1 To (Jeux) / Gigabyte Radeon RX 6700 XT Eagle - 12 Go / Be Quiet Pure Base 500DX / Seasonic Prime GX-650 – Gold / Win 11 Pro
Hors ligne
Salut RĂ©my,
Bienvenue au club P3D ...
Juste une question : après avoir ouvert le disjoncteur (ton avatar) il bon de le refermer si on veut avancer ...
Bons vols !
Patrick
AMD Ryzen7 1800X 3.8GHz Gigabyte Aorus AX370 Gaming K5, RAM 32Go G-Skill DDR4 2666, Radeon RX580 8Go GDDR5, Corsair 750W modulaire 80+ Gold, Cooler Master Pro 120; SSD Crucial M4 500Go pour le système, SSD Toshiba Q300 960Go pour P3D et les scenery standard, SSD Samsung 960 EVO 500Go M2 NVMe pour les scenery Photo HD, ...
Hors ligne
Salut RĂ©my,
Bienvenue au club P3D ...
Juste une question : après avoir ouvert le disjoncteur (ton avatar) il bon de le refermer si on veut avancer ...
Bons vols !
Patrick
Il faut penser "l'ouvrir" (!) au moment le plus opportun... et savoir le (la) fermer également quand c'est nécessaire...
C'est effectivement ce qui nous permet d'avancer peu Ă peu, en tout cas d'atteindre un objectif
Bien Ă toi
Dernière modification par Rémy (16-08-2014 22:23:37)
"V1, Rotate, V dormir..."
Ryzen 5 5600X / Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 / Be Quiet! Pure Rock 2 black / G.Skill Ripjaws V 4x8 Go F4-3600C18D / WD Blue SN570 - 1To (OS) / Samsung 980 - 1 To (Jeux) / Gigabyte Radeon RX 6700 XT Eagle - 12 Go / Be Quiet Pure Base 500DX / Seasonic Prime GX-650 – Gold / Win 11 Pro
Hors ligne
Bonsoir !
PatDeBarr a écrit :Juste une question : après avoir ouvert le disjoncteur (ton avatar) il bon de le refermer si on veut avancer ...
Il faut penser "l'ouvrir" (!) au moment le plus opportun... et savoir le (la) fermer également quand c'est nécessaire...
C'est effectivement ce qui nous permet d'avancer peu Ă peu, en tout cas d'atteindre un objectif
Vous êtes aux fraises, les mecs !!! Et le TVM430, ça sert à quoi ?!
Pardon ?
...
Ah bon !? J'étais sur "classique" ? Vous êtes sûr ?!?
...
Autant pour moi !
Heureusement que c'Ă©tait un chihuahua, si c'Ă©tait un chat ce serait un chi'miaoumiaou
Hors ligne
Salut coyotte,
TVM430 c'est bien pratique, mais que sur lignes équipées ...
Mais là on déraille du sujet !!!!!
Patrick
AMD Ryzen7 1800X 3.8GHz Gigabyte Aorus AX370 Gaming K5, RAM 32Go G-Skill DDR4 2666, Radeon RX580 8Go GDDR5, Corsair 750W modulaire 80+ Gold, Cooler Master Pro 120; SSD Crucial M4 500Go pour le système, SSD Toshiba Q300 960Go pour P3D et les scenery standard, SSD Samsung 960 EVO 500Go M2 NVMe pour les scenery Photo HD, ...
Hors ligne
Testé ce soir le P3D, et bien je suis pas déçu...
Qui n'y vois aucune amélioration??? J'ai des lunettes à distribuer
A voir ici, pour mes premier test: [P3D] Mon premier vol sous P3D v2
Hors ligne
Petite question, vous utilisez tous migration tool pour installer les addon de fsx sur P3d ?
J'ai cherché à droite à gauche comment s'en passer mais je n'ai pas trouvé grand chose, y compris sur le forum.
"V1, Rotate, V dormir..."
Ryzen 5 5600X / Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 / Be Quiet! Pure Rock 2 black / G.Skill Ripjaws V 4x8 Go F4-3600C18D / WD Blue SN570 - 1To (OS) / Samsung 980 - 1 To (Jeux) / Gigabyte Radeon RX 6700 XT Eagle - 12 Go / Be Quiet Pure Base 500DX / Seasonic Prime GX-650 – Gold / Win 11 Pro
Hors ligne
Personnellement, j'ai créé un fichier faux fichier FSX.EXE et créer une clef de registre FSX mais qui pointe vers le répertoire d'installation de Prepar3D.
[img align=r]http://status.ivao.aero/R/138779.png[/img]Vincent B.
Visitez mon Blog "Du Virtuel au RĂ©el" et ma chaine Youtube.
Hors ligne
Bonsoir, j'utilise un petit utilitaire gratuit qui avait été conseillé dans un post par Neptune qui s'appelle fs registry repair qui se trouve (ICI).
Il fait automatiquement la modif dans le registre comme l'évoque Vbazillio. Tu as juste à créer un "faux" Fsx.exe. Tu lances l'utilitaire, tu choisi le fsx.exe que tu auras mis dans le répertoire de P3D et roule...
Amicalement
GĂ©rard
i9-9900k - 32go@3400 - 2080Ti - W10
Hors ligne
Merci vous trois pour vos réponses !
"V1, Rotate, V dormir..."
Ryzen 5 5600X / Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 / Be Quiet! Pure Rock 2 black / G.Skill Ripjaws V 4x8 Go F4-3600C18D / WD Blue SN570 - 1To (OS) / Samsung 980 - 1 To (Jeux) / Gigabyte Radeon RX 6700 XT Eagle - 12 Go / Be Quiet Pure Base 500DX / Seasonic Prime GX-650 – Gold / Win 11 Pro
Hors ligne
Salut,
Moi aussi P3D ver 2.2 + B737NGX avec Migration Tool.
ça marche nickel et pourtant je suis débutant.
Maintenant je cherche 2 aéroports les plus réaliste possible même payant pour faire des aller retour en 2 heures par exemple. Autant pousser la simulation à fond et s'y croire.
Avant hier mon fils me montre une vidéo youtube avec la vue d'un passager assis juste derrière l'aile droite et en landing.
C'était tellement réaliste que c'est après une fois revenu dans le cockpit que je me suis rendu compte que c'etait un simu. J'étais sur le c..
Quel est donc cet add-on qui permet de prendre place sur un siège passager ?
Le point fort de P3D : la fluidité et surtout pas de crash au milieu d'un vol.
J'en avais marre de FSX à cause de ça, au point d'avoir abandonné la simu pendant 2 ans.
Hors ligne
le soucis avec cette manip pour PMDG c'est qu'il ne détecte pas la bonne version de FSX...
Hors ligne
Ca se précise pour C'est disponible le retour d'ASN sur P3D !!!
191Mo à télécharger
SP1 Ă©galement disponible pour FSX
Amicalement
GĂ©rard
Dernière modification par gpestel (18-08-2014 22:52:19)
i9-9900k - 32go@3400 - 2080Ti - W10
Hors ligne
Voila une bonne nouvelle ! Téléchargé, installé sur un PC en réseau (après une desinstallation... Décidément. Et la nouvelle procédure d'installation sur le PC maître) et premier-vol-testé sans soucis.
Avec une note de version bien complète ;-)
NEW Additions:
- New P3D v2.3 compatibility (v2.3 ONLY is supported - earlier versions will not work with ASN).
- New integrated extended grid weather data system, with global weather data at a minimum resolution of 2x2 Lat/Lon (~120nm), with winds/temps aloft (including surface and aloft up to FL560), cloud cover, precipitation and humidity. This extended grid data is incorporated into all aspects of ASN to provide more accurate and realistic conditions especially in sparse-coverage areas with little to no METAR reporting stations.
- Historical Airmets and Sigmets and Historical extended grid data (starting 6/15/2014).
- New Archival processes to properly place METAR reports at their appropriate archived cycle hour regardless of when the METAR report is made or the archival process archives it (i.e. 23:22Z report will always be in the 23Z cycle).
- New in-cloud ambient visibility reduction system for better synchronization to all types of clouds and faster, more dynamic adjustments.
- New "Suppress Local Weather Changes" feature/option which prevents changes within visual range of the aircraft (when airborne), disables smooth theme reloads, and results in a significant performance improvement during wx updates in complex weather. When enabled, the weather updates instantly and a brief "flash" of the upper sky may be noticed. The weather will be updated outside of the visual area so as you fly weather will be appropriately updated. When flying "locally" without leaving the area, we recommend disabling this feature to provide appropriate weather updates.
- Added new date/timestamp which is stored in user-saved weather files, to eliminate problems when user changed file name manually. User can now specify a custom name of saved weather files.
- New all-cloud turbulence simulation, which provides turbulence in all kinds of clouds - not only clouds with precipitation.
- New performance improvements throughout, to improve FPS in more complex weather environments including overcast, thunderstorms, hurricanes, especially during smooth theme reloads.
- New thunderstorm depiction which respects METAR-specified base-cloud coverage and altitudes.
- New in-sim Wx Request Menu to fetch weather reports at any time from current, closest, departure, destination or alternate airports. Also includes winds aloft report. Use with Add-ons/ASN Weather Request menu option, or press CTRL+F11 to bring up the menu.
- New ASConnect installation procedure which uses a separate install .exe that runs on the server machine (in case of networked configuration) or on the local machine (in normal installations). This should prevent security/AV issues which may cause "unable to control ambients" issues.
- New streamlined activation/verification processes and bypass of potential WMI/client ID issues.
- Build number is now shown in status bar.
- Added detection code and proper handling of auto-fp loading from the PMDG 777 SP1 (when the user has selected "CREATE FILE (WX.PLN) or CREATE AND LOAD TO FSX" and "INCLUDE ALTERNATES" in the CDU options)
- Added Detailed SimConnect Configuration Steps chapter + SimConnect Troubleshooting chapter in Documentation
- Added new Visual Fixes options and features to enable prevention of cloud pops and overcast patterns
- Added new Canadian weather station visibility handling related to "metar maximum vis" which uses 9 or 15 (instead of 10) when Canadian (CY prefix station) and depending on if station is AUTO type or not
- Manual Wx Configuration improvements: New global apply button added. Notice added: "Press Apply to activate your changes!" when edits have been made and are not yet applied. "Weather successfully applied" notice added after application. Max application range changed from 999 miles to 9999 miles. Default application range changed from 10 to 100 miles.
- Added turbulence scale slider option. This option affects all turbulence types an intensities, and is a general scale for user adjustment. Default 70 (realism mode) or 50 (easy mode).
- Added Wing Fade Effect option, allowing user to specify if wing fade effect should be enabled. Default on. When enabled, occasional light haze in the cockpit may be experienced depending on aircraft, when in zero visibility.
- Added option "Enable wind shear alert without gauge" to allow PWS alerts regardless of xgauge status.
- Added turbulence related to wind speed gusts.
- Added new sigmet/airmet turbulence/icing variability, so that it doesn't affect the entire defined area, but only variable sections within the defined area
- Added gradual reduction of turbulence intensity close to the ground (vs complete elimination within 50ft).
- Added METAR information in conditions reports when ATC wind lock active, to avoid confusion.
- Added option for in-cloud vis reduction. Default on.
- Added toolstrip menu item "View Welcome Page" to go back to welcome page at any time.
- Added EMT compatibility for P3D
- Added new P3D icon (grey in color) to differentiate from FSX version
- Added ambient icing accumulation when in freezing rain/snow (when below the cloud)
- Additional tropical thunderstorm variations
- Added new TOC OAT item in briefing text
- Added new option in Flight Plan screen to include surface layers in briefing averages calculations or not
- Added new feature available in P3D version: "P3D low cloud offset", allows user to specify offset used when depicting low clouds (<4000ft AGL) to restore accuracy - See user guide for more informationDatabase Updates (you will need to reset/refresh your database via Tools/Edit Station Database to see these changes):
- Added EGEO to airport database
- Fixed erroneous location of KEDW in airport database
- KVLL airport added to database
- FALE airport added to database
- FYRN airport added to database
- FLHN airport added to database
- Indonesian airports (related to changed IDs) added to airport database: WITN, WIDD, WIDN, WIDS, WIPK, WIOD, WICT, WICB, WIHH, WICC, WAOI, WARS, WIHL, WARJ, WARQ, WARI, WAOP, WAON, WAOO, WARR, WARA, WADA, WALR, WALS, WALL, WADB, WAWW, WATG, WADW, WATC, WATT, WADDFixes/Adjustments:
- Fixed issue when using sim time mode, if sim time was set into future, download failures would ensue (now it limits simtime/active time to current user's clock GTM time so it cannot go into future, similar to historical mode)
- Adjusted server rankings process slightly per load analysis, for more equal load distribution
- Fixed an issue where switching to manual mode (or clicking "Apply"), didn't clear any previously created wind shear objects
- Added ambient icing accumulation when in freezing rain/snow (when below the cloud)
- Additional tropical thunderstorm variations
- Adjusted the reprocess code in flight plan to recalculate the waypoint etas - Previously changing e.g. the speed clicking refresh would not reset them
- Fixed cause of possible null ref exception when vatsim is used and the download for some reason fails - Now it logs the result but does not crash ASN
- Fixed a possible null ref exception on initial station data file download
- Fixed a problem related to METAR QNH and dewpoints being in improper format which could lead to interpolation issues
- Adjusted hail volume for more reasonable levels
- Fixed super-large ASN icon problem when using Windows Audio Mixer window
- Fixed problem with potential "issue with add-on" message and error during FS startup
- Fixed issue related to downloading historical weather prior to June 2013 which could result in repetitive download failures
- Fixed issue where dates set prior to 2010 could cause ASN crashes (now limited to 2010 or later)
- Fixed potential crash when changing download time interval in settings
- Fixed problem with download failures in historical or sim time modes depending on time set - please be sure that your active date/time when using Sim Time is set within the past 3 years, and not later than real time, or your active time will be reset to within the available limits
- Altered some briefing/UI text for proper and consistent capitalization and convention
- Altered text in briefing regarding Head wind (now listed as Head wind component to avoid confusion, as negative value indicates a tailwind)
- Fixed a potential crash related to Audio
- Fixed a crash when creating a test microburst and no valid aircraft position pre8:33 PM 8/4/2014sent
- Fixed a potential crash in Conditions screen
- Fixed a potential crash related to visibility smoothing
- Fixed a potential crash in manual wx configuration
- Fixed an issue where ASN crashed if network connection is lost and the theme file copy fails
- Fixed a crash when setting the sim time to a value prior to 1/1/2010
- Fixed a cause of possible null ref exception related to cell weather data
- Fixed several issues, where if vatsim data download fails, ASN crashes
- Fixed a potential crash related to radar data
- Fixed a potential crash related to user options
- Fixed a crash in wx configuration when cloudbase/thickness might exceed the limits
- Fixed a cause related to flightplan navlog calculations
- Fixed a crash related to Navigator form shutting down
- Fixed an issue in a networked configuration where path settings may not stay as previously set
- Fixed a crash related to server/client machine going to sleep and subsequently waking while FSX/ASN connected
- Fixed a potential error related to surface wind interpolation
- Adjusted cirrus generation for more realistic results
- Fixed problem where METAR-specified overcast cirrus (i.e. OVC250) could cause black square depiction issue
- Adjust cirrus generation so that cirrus is not added if existing cloud tops exceed 24000MSL (otherwise sometimes some strange looking cirrus/cumulus/stratus intersection could occur)
- Changed default upper maximum visibility to 59 miles (vs 150) - to prevent seeing the edge of cloud draw distance by default
- Fixed issue where Runway Friction elements in METAR may be confused for RVR information
- Adjusted shader cache reset to only affect "Misc" category shader files, to prevent potential issues when using other shader mods
- Adjusted appdata folder check to not require any specific files for validity (which could cause some Appdata folder selection problems)
- Fixed a potential crash related to user presets in settings screen
- Fixed an issue causing a "File in use" crash when the user selected "FSXOptions.cfg" as the file name as a user preset
- Fixed an issue where cloud turbulence might exceed the calculated max filtered altitude
- Fixed an issue where user defined cat turbulence at the top wind layer might persist up to 100K.
- Fixed an issue where not correct values for lat/lon in station editor (e.g. +120 for lat) might crash ASN
- Fixed ATC Wind Lock handling
- Fixed issue where manually set wind turbulence levels might not be properly respected in actual depiction
- Fixed issue where manually set cloud turbulence levels might not be properly respected in actual depiction
- Adjusted sky conditions text in conditions screen: when foggy/hazy + snow, rain, showers or hail conditions exist, the precip now has priority instead of fog/haze
- Fixed an issue where hurricanes may be duplicated
- Adjusted "active hurricanes" list in welcome screen - now only one is shown (with "+n more, use search for details" message when appropriate)
- Adjusted hurricane simulation to include grid data weather for temperatures and winds when appropriate - prevents potential shift issues flying near hurricanes
- Fixed issue where detailed radar/clouds data may not update when aircraft is > 1000kts ground speed
- Adjusted "Wrong format of radar data packet error", to now show as "Radar data paused/reset", as this message is normal when using UI functions within the sim
- Fixed issue where stratus clouds might be depicted above cumulus clouds, causing intersection and pattern issues
- Fixed the P3D minimized-> radar frozen issue
- Adjusted server rankings process slightly per load analysis, for more equal load distribution
- Adjusted the reprocess code in flight plan to recalculate the waypoint etas - Previously changing e.g. the speed clicking refresh would not reset them
- Fixed cause of possible null ref exception when vatsim is used and the download for some reason fails - Now it logs the result but does not crash ASN
- Fixed a possible null ref exception on initial station data file download
- Fixed a problem related to METAR QNH and dewpoints being in improper format which could lead to interpolation issues
- Fixed an issue where switching to manual mode (or clicking "Apply"), didn't clear any previously created wind shear objects
- Fixed a potential crash issue related to certain data conditions and certain stations after approximately 2 hours of flight or when changing historical weather times or weather modes
- Fixed an issue where loading a newer version of P3D would result in a P3D crash when ASN was not yet updated for this version - Now ASConnect will fail to load but P3D should not crash
- Several additional minor miscellaneous fixes and adjustments based on error reports and user feedback
Dernière modification par vbazillio (19-08-2014 07:25:02)
[img align=r]http://status.ivao.aero/R/138779.png[/img]Vincent B.
Visitez mon Blog "Du Virtuel au RĂ©el" et ma chaine Youtube.
Hors ligne