Vous n'êtes pas identifié(e).
Pages : 1
Hello,
Cela faisait longtemps que je révais d'un digne successeur pour le CoolSky Super 80 que j'ai sur FS2004 ou encore le Fly The Maddog by Leonardo sur un simulateur plus moderne. La relève est probablement arrivée avec ce Rotate MD-80.
Je vais peut-être attendre une promotion pour me l'offrir (et des avis), mais graphiquement puis côté immersion, il semble magnifique:
http://rotatesim.com/wp-content/uploads … hot-23.jpg
Bons vols !
Hors ligne
Bonjour MM,
Merci de l'info ! En voila une machine de la grande époque...Avec des vrais instruments et si le modèle de vol est à la hauteur, ça va être un sacré must. Après, comme toi, j'attendrais des retours d'infos.
Bonne semaine Ă tous.
Win 10 Pro (1803); X-Plane 10-51 et XP11-50r3
i5 4590 3.3Ghz/ H97 / 16 Go DDR3-1600Mhz / GTX660 MSI / SSD 850EVO-120Go / HDD WD Blue 64/1T Mo-7200RPM / Iiyama B2480HS-B1 / Saitek yoke+gaz+palonnier
Hors ligne
J'en avais déjà parlé ici: http://www.pilote-virtuel.com/viewtopic.php?id=72421
En tt cas ça s'annonce prometteur
-
-
-
-
-
Dernière modification par Avroliner (08-12-2015 19:56:03)
Keep The Blue Side Up!
Cavok Repaint: https://www.facebook.com/CAVOK-Repaint-600945326721801/
MSFS // i7-4790K@4.8ghz // RTX3060TI // Maximus VI Hero // 32GB DDR3 // Corsair Hydro Serie H100i // Be Quiet 680 Watt.
Hors ligne
Il donne envie en tout cas
Ma config : Core i5 6500 (3,4 GHz) - 12 Go de RAM - Nvidia GTX 1060 (4 Go) - Alim OCZ Infin1ty 550W - Joystick Saitek X52 / Pro Flight Yoke
Simulateur P3D v4 / Xplane11
Hors ligne
Super beau !
Hors ligne
Magnifique mĂŞme ! dommage que je n'arrive pas Ă me mettre Ă Xplane !
Hors ligne
Bonjour Ă tous, l'oiseau est disponible !
Bernard .
Carte mère MSI PRO Z790-P WIFI DDR4 LGA 1700 . CPU Intel I7 13700K cache 30Mb LGA 1700 . Mémoire 32 Go Corsaire VENGEANCE 3200 Mhz . Carte graphique ASUS GEFORCE RTX 3090 24Gb
Ventirad Noctua NH-U 12S . SSD Samsung 2To
X-Plane 12 . Honeycomb - Thrustmaster TCA -Jostick Airbus . W 10
Hors ligne
Bonjour !
Il y a dans la documentation un court vol tutoriel, très bien expliqué . ( si moi j'arrive à comprendre ... c'est que c'est assez simple ...! )
L'avion est magnifique ; du très haut de gamme .
Bons vols Ă tous .
Bernard .
Carte mère MSI PRO Z790-P WIFI DDR4 LGA 1700 . CPU Intel I7 13700K cache 30Mb LGA 1700 . Mémoire 32 Go Corsaire VENGEANCE 3200 Mhz . Carte graphique ASUS GEFORCE RTX 3090 24Gb
Ventirad Noctua NH-U 12S . SSD Samsung 2To
X-Plane 12 . Honeycomb - Thrustmaster TCA -Jostick Airbus . W 10
Hors ligne
Keep The Blue Side Up!
Cavok Repaint: https://www.facebook.com/CAVOK-Repaint-600945326721801/
MSFS // i7-4790K@4.8ghz // RTX3060TI // Maximus VI Hero // 32GB DDR3 // Corsair Hydro Serie H100i // Be Quiet 680 Watt.
Hors ligne
il a de la gueule , ça sent l'huile et la graisse !
Hors ligne
Hors ligne
Bonjour Ă tous .
Mes premières impressions, après plusieurs vols .
Un addon superbe !
Certains systèmes ( plus ou moins mineurs ) ne sont pas en fonction mais il est prévu des compléments .
Un bug qui doit être vite résolu ( sans le bricolage provisoire proposé par certains ) l'avion ne suit pas toujours son plan de vol ...!
Dans l'ensemble, pour moi, c'est un avion qui permet de faire de beaux vols et de bien se faire plaisir, il est super agréable à piloter .
A suivre .
Bernard .
Carte mère MSI PRO Z790-P WIFI DDR4 LGA 1700 . CPU Intel I7 13700K cache 30Mb LGA 1700 . Mémoire 32 Go Corsaire VENGEANCE 3200 Mhz . Carte graphique ASUS GEFORCE RTX 3090 24Gb
Ventirad Noctua NH-U 12S . SSD Samsung 2To
X-Plane 12 . Honeycomb - Thrustmaster TCA -Jostick Airbus . W 10
Hors ligne
Effectivement bon élève mais comme bien souvent peut mieux faire !
Les systèmes ne sont pas aussi représentés que chez le maddog sous fs9 (je n'ai pas celui de fs9, mon point de comparaison c'est les tutos vidéos).
Cela n'est pas le plus important, les principaux systèmes et la logique de l'appareil sont là .
Le point noir c'est le cdu. Pour l'heure il permet tout juste de voler en reseau et demande pour cela des capacités d'adaptation.
L'avion ne répond pas au direct mode, il faut diriger l'avion au cap (heading) jusqu'au prochain point du direct... Le cdu n'aime pas aussi que l'on "triture" le plan de vol. Il n'aime pas en particulier la suppression de points...ou encore un changement d'arrivée (pourvu que la météo ne change pas...).
Quelques améliorations sont à apporter.
Hors ligne
Bon ,
je suis passé a la caisse,
il vaut vraiment le coup, mĂŞme pour moi il n'est pas fini,
Des boutons ne fonctionnent pas ,
mais un plaisir de voler avec, très réaliste le "petit" par brise,
Je le recommande !
Est ce normal d'avoir autant de contradiction dans un si petit texte?
Amat Victoria Curam
i7 14700k / Arctic Liquid Freezer III 420 / ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI II / MSI 4080 Super GAMING X SLIM/ Trident Z5 7200 64Go / m.2 MP700 pro et 990 PRO / TM Warthog + TPR / Honeycomb Alpha&Bravo / mini FCU / TIR 5 / etc, etc, etc...
Hors ligne
Effectivement bon élève mais comme bien souvent peut mieux faire !
Les systèmes ne sont pas aussi représentés que chez le maddog sous fs9 (je n'ai pas celui de fs9, mon point de comparaison c'est les tutos vidéos).
Cela n'est pas le plus important, les principaux systèmes et la logique de l'appareil sont là .
Le point noir c'est le cdu. Pour l'heure il permet tout juste de voler en reseau et demande pour cela des capacités d'adaptation.
L'avion ne répond pas au direct mode, il faut diriger l'avion au cap (heading) jusqu'au prochain point du direct... Le cdu n'aime pas aussi que l'on "triture" le plan de vol. Il n'aime pas en particulier la suppression de points...ou encore un changement d'arrivée (pourvu que la météo ne change pas...).
Quelques améliorations sont à apporter.
Bonjour,
supprime les fichiers en XML , comme autosave par exemple, qui se trouvent dans le dossier "Output" / Préférences .
Dans les jours qui viennent un update est prévu pour solutionner ce problème de Track ou de Direct-To .
Pour les problèmes de perfs, il y a un fichier avec des résolutions de textures différentes à télécharger pour ceux qui veulent .
Pour moi, je n'ai aucun problèmes de fluidité, c'est parfait .
Bons vols .
Bernard .
Carte mère MSI PRO Z790-P WIFI DDR4 LGA 1700 . CPU Intel I7 13700K cache 30Mb LGA 1700 . Mémoire 32 Go Corsaire VENGEANCE 3200 Mhz . Carte graphique ASUS GEFORCE RTX 3090 24Gb
Ventirad Noctua NH-U 12S . SSD Samsung 2To
X-Plane 12 . Honeycomb - Thrustmaster TCA -Jostick Airbus . W 10
Hors ligne
Bonsoir !
La version 1.1 qui corrige de nombreux bugs de jeunesse est disponible ; rendez vous pour ceux qui ont acheté sur la page "Store" !
Liste du travail effectué :
Here is a list of what has been fixed/improved/added in this version:
- Beacons are now red, and light sizes adjusted to X Plane 10.42.
- FMS route sequencer improved and compatibility issue solved.
- CDU crash in route edition has been fixed.
- DIR TO routine is now operative.
- CDU function keys delete functionality added ("pick and move up").
- CDU ERASE option added, and corrected EXECute's logic.
- CDU RTE activation logic functionality added.
- CDU Candidates pages ordered by nearest to current position.
- Transition altitude and transition speed restriction logic fixed.
- Transition altitude and cruise altitude selectable from 1000 to 37000.
- CDU altitude XXX format (without FL) now supported for input.
- FMS route altitude and speed restrictions now available in all waypoints.
- T/D calculation improved and available with DISCs in the route.
- FMS route now support airports as waypoints.
- DEP and ARR pages rebuilt and selection logic improved.
- Missing STARs and SIDs issue has been solved.
- Vector and unsupported terminator legs in SID and STAR procedures are shown as DISCs.
- Baro knob manipulator more sensitive.
- Altimeter light logic corrected.
- APU and GPU lights logic corrected.
- TO button now selects the necessary modes automatically.
- Selecting ALT HLD from VNAV mode will enter SPD/MACH SELECT AT mode automatically.
- VNAV is only available if A/T and HNAV are engaged.
- SPD readout shows FMS SPD while in VNAV operation.
- Corrected FMS OVRD behaviour. Only SPD mode is allowed.
- Capturing ILS enters SPD SEL mode automatically.
- VSPEED mode is automatically selected when wheel is adjusted.
- Gear Door Open annunciator's logic corrected.
- Throttle handles are overriden when A/T is engaged, to avoid hardware controller glitches.
- TAS indicator minimum value set.
- Nose light is now off when gear is retracted.
- TAT and RAT now show the correct readings.
- Added GS reading to PFD (when IRS is in NAV and above 10000ft).
- Altitude's warning logic corrected.
- Altitude's FMA annunciator reading correctly.
- Tuned up Vspeeds calculation considering Temp/Alt corrections.
- Tuned up CI ranges and Economy SPD/MACH calculation.
- Adjusted drag.
- Customized airfoil data.
- Tuned up pitch/lift/speed for CLB CRZ DES.
- Corrected speed/attitude in final approach.
- Below G/S annunciator logic corrected.
- APU start up and EGT logic corrected.
- Tuned up engine's N1, N2 and EGT readings.
- Tuned up engine's fuel consumption.
- CSD Temp indicators now simulated.
- Changes in OAP annunciators related to start up and fuel.
- Empty view now available.
- Takeoff flap alarm is now less sensitive.
- Aircraft management page added to plugin menu.
- Adjusted flap handle positions.
- Source selection switches (overhead panel) and corresponding annunciators now interactive.
- Galley power switch now operative.
- GPU toggle is now available through the plugin menu.
NOTE: The command "Rotate/md80/electrical/GPU_power_request_toggle" will not work when assigned to keys or buttons. The access to this and other internal commands will be subject to a general solution in future updates.
Avion formidable ...!
Bernard .
Carte mère MSI PRO Z790-P WIFI DDR4 LGA 1700 . CPU Intel I7 13700K cache 30Mb LGA 1700 . Mémoire 32 Go Corsaire VENGEANCE 3200 Mhz . Carte graphique ASUS GEFORCE RTX 3090 24Gb
Ventirad Noctua NH-U 12S . SSD Samsung 2To
X-Plane 12 . Honeycomb - Thrustmaster TCA -Jostick Airbus . W 10
Hors ligne
Bonsoir !
La version 1.1 qui corrige de nombreux bugs de jeunesse est disponible ; rendez vous pour ceux qui ont acheté sur la page "Store" !
Liste du travail effectué :
Here is a list of what has been fixed/improved/added in this version:
- Beacons are now red, and light sizes adjusted to X Plane 10.42.
- FMS route sequencer improved and compatibility issue solved.
- CDU crash in route edition has been fixed.
- DIR TO routine is now operative.
- CDU function keys delete functionality added ("pick and move up").
- CDU ERASE option added, and corrected EXECute's logic.
- CDU RTE activation logic functionality added.
- CDU Candidates pages ordered by nearest to current position.
- Transition altitude and transition speed restriction logic fixed.
- Transition altitude and cruise altitude selectable from 1000 to 37000.
- CDU altitude XXX format (without FL) now supported for input.
- FMS route altitude and speed restrictions now available in all waypoints.
- T/D calculation improved and available with DISCs in the route.
- FMS route now support airports as waypoints.
- DEP and ARR pages rebuilt and selection logic improved.
- Missing STARs and SIDs issue has been solved.
- Vector and unsupported terminator legs in SID and STAR procedures are shown as DISCs.
- Baro knob manipulator more sensitive.
- Altimeter light logic corrected.
- APU and GPU lights logic corrected.
- TO button now selects the necessary modes automatically.
- Selecting ALT HLD from VNAV mode will enter SPD/MACH SELECT AT mode automatically.
- VNAV is only available if A/T and HNAV are engaged.
- SPD readout shows FMS SPD while in VNAV operation.
- Corrected FMS OVRD behaviour. Only SPD mode is allowed.
- Capturing ILS enters SPD SEL mode automatically.
- VSPEED mode is automatically selected when wheel is adjusted.
- Gear Door Open annunciator's logic corrected.
- Throttle handles are overriden when A/T is engaged, to avoid hardware controller glitches.
- TAS indicator minimum value set.
- Nose light is now off when gear is retracted.
- TAT and RAT now show the correct readings.
- Added GS reading to PFD (when IRS is in NAV and above 10000ft).
- Altitude's warning logic corrected.
- Altitude's FMA annunciator reading correctly.
- Tuned up Vspeeds calculation considering Temp/Alt corrections.
- Tuned up CI ranges and Economy SPD/MACH calculation.
- Adjusted drag.
- Customized airfoil data.
- Tuned up pitch/lift/speed for CLB CRZ DES.
- Corrected speed/attitude in final approach.
- Below G/S annunciator logic corrected.
- APU start up and EGT logic corrected.
- Tuned up engine's N1, N2 and EGT readings.
- Tuned up engine's fuel consumption.
- CSD Temp indicators now simulated.
- Changes in OAP annunciators related to start up and fuel.
- Empty view now available.
- Takeoff flap alarm is now less sensitive.
- Aircraft management page added to plugin menu.
- Adjusted flap handle positions.
- Source selection switches (overhead panel) and corresponding annunciators now interactive.
- Galley power switch now operative.
- GPU toggle is now available through the plugin menu.
NOTE: The command "Rotate/md80/electrical/GPU_power_request_toggle" will not work when assigned to keys or buttons. The access to this and other internal commands will be subject to a general solution in future updates.
Avion formidable ...!
Bernard .
Chez moi il est a 10fps. Le 320/330/767/777/.. A 30fps..
Et il manque les gouttes sur le pare brise ;(
Sinon belle MAJ.
Hors ligne
Bonsoir, tu peux charger les textures 2k si ta config a un peu de mal .
Bernard .
Carte mère MSI PRO Z790-P WIFI DDR4 LGA 1700 . CPU Intel I7 13700K cache 30Mb LGA 1700 . Mémoire 32 Go Corsaire VENGEANCE 3200 Mhz . Carte graphique ASUS GEFORCE RTX 3090 24Gb
Ventirad Noctua NH-U 12S . SSD Samsung 2To
X-Plane 12 . Honeycomb - Thrustmaster TCA -Jostick Airbus . W 10
Hors ligne
L'update 1.3 PRO dispo gratuitement pour les clients
This update, is free for all users already owning a license of the previous version. I t is compatible with X Plane 11beta*, as well as for X Plane 10.51 and up (support for previous versions has been dropped). It includes a lot of new features.
LNAV and VNAV have been completely reworked and the FMS includes new pages like PROGRESS and HOLD and offers support for ARINC424 instructions (DME arcs, Procedural turns, conditional waypoints, VECTORS, …). Vertical profile is computed with time, fuel consumption and altitude predictions. Navigation Display draws the route with calculated curve transitions according to speed predictions.
Virtually all the instruments and controls are now interactive, and mousewheel control is available for the relevant manipulators. Many new systems have been simulated with great realism, and others tuned up.
Rotate MD-80 v1.3 Pro offers a complex and immersing simulation experience: full preflight routines and complete route planning, or engine fire failures, ending with a complete engines out emergency landing. Situations where details, like the hydraulic accumulators, or the brake temperature readings, can be appreciated.
*Full compatibility can not be guaranteed as long as X-Plane 11 is in beta, so be aware that this X-Plane beta compatible version is a beta version itself.
Here the complete feature list:
Flight characteristics:
Precise flight model
Fine tuned engine performance
Developed with the help of two MD-80 pilots
Custom systems:Engines:
Accurate PW-JT8D-219 model
Engine Starting and Ignition System
Engine Oil System
Fuel Distribution, Heat and Quantity Indication
Thrust Reversers
Automatic Reserve Thrust
Thrust Rating Panel
Engine Display Panel
Systems Display PanelElectrical System:
Power Generating and Distribution System
Battery and bus monitor system
Emergency Power System
Ground Power UnitHydraulic System:
Rudder and Elevator HYD/MAN operation
Ground Pneumatic System
Reversers and Brakes AccumulatorsAir System:
Pneumatics
Air Conditioning and Distribution with Ground Operation and In-flight Pneumatics
Cockpit and Cabin Temperature Control
APU On-Ground Air Conditioning
Airplane Pressurization
Ground Pressure Supply for on ground A/C operationAutomatic Flight, navigation and FMS:
Dual IRS alignment rutine, NAV and ATT modes
Custom LNAV and VNAV. Climb, cruise and descend management with altitude and speed restrictions. ARINC424 instructions support
Performance management, with complete VNAV profile calculation, including T/C, T/D, and time, fuel and altitude predictions
Lateral Navigation: NAV, VOR/LOC, ILS
Vertical Navigation: VNAV, VERT SPD, IAS/MACH, ALT HLD
Speed modes: SPD and MACH sel, EPR LIM, FMS OVRD
All autopilot readouts simulated
Flight Mode Annunciator
All EPR modes
Flight planning, navigation, performance management and airplane guidanceFMS pages:
IDENT
POS INIT
RTE page with VIA and DIRECT selection, DISContinuity detection and CO ROUTE
LEGS with insertion and deletion capabilities and RTE DATA
DIRect TO waypoint
DEPartures and ARRivals pages with SIDs and STARs (third party database included)
PERFormance page with BURN SCHED, WIND/TEMP corrections and calculated remaining fuel
CLIMB page with estimated times and restrictions and CLB DIR function
CRUISE page
DESCENT page with SPEED/PATH, DES NOW and DES DIR modes
TAKEOFF REF and APPROACH REF with automatic V-Speeds calculation
HOLD page with entry pattern calculation and Present POS
PROGRESS pages with pilot selectable waypoint
Save and load route options
Aircraft Management page
Custom PFD and ND with curved transitions and MAG/TRU operation
Accurate navigation instruments and displays
Weather Radar and TCAS with TA/RA advisories
Complete Engine Fire Detection and Extinguishing simulationSimulated Tests:
DFGC, Altitude, Engine Fire, APU Fire, GPWS, Windshear, Flight Recorder, Voice Recorder, TCAS, Brake Temp, Stall, Anti-Skid, LED/Annunciators
Controls:
Slat/Flap controls with Dial-a-Flap selection wheel
Vertical trim control with Take-off Condition Computer
Hide yoke optionHyperrealistic visuals:
Highly detailed 3D cockpit, passenger cabin and exterior model, with accurate animations
Accurate control surfaces animations with control tabs. Precise wing flex animation
Thorough 4K texture work
Normal and specular maps
10 High quality liveries (Air Liberté, Alitalia, Allegiant, American Airlines, British Island Airlines Delta Airlines 1, Delta Airlines 2, German Wings, Iberia, Scandinavian Airlines)
Cockpit crew modelled
Paint-Kit 4KLights:
Cockpit flood lamps and thunderstorm lights
Cockpit instruments, text and digital lights
Panel flood lights
Overhead panel flood light
Wing lights with off, on and deployed positions, and nose lights
Nav, strobe and anti-collision lights
Exterior flood lights, wing and nacelle lights.Sounds:
Custom 3D sound engine with stereo and doppler effects
High quality multi-layered engine sounds
Wind and control surfaces sounds
Cockpit sounds: varied switches and knobs, avionics and Air Conditioning, tests and alerts,…
Dernière modification par Fuchs (21-03-2017 17:38:10)
Amat Victoria Curam
i7 14700k / Arctic Liquid Freezer III 420 / ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI II / MSI 4080 Super GAMING X SLIM/ Trident Z5 7200 64Go / m.2 MP700 pro et 990 PRO / TM Warthog + TPR / Honeycomb Alpha&Bravo / mini FCU / TIR 5 / etc, etc, etc...
Hors ligne
Bonsoir,
j'ai installé cette nouvelle version hier, elle est injouable sur X-Plane 11 .
J'ai installé depuis les nouvelles textures allégées proposées sur le "Org" ; idem, X-Plane 11 crash .
Par contre cette version 1.3 fonctionne très bien sur X-Plane 10-51 .
Bernard .
Carte mère MSI PRO Z790-P WIFI DDR4 LGA 1700 . CPU Intel I7 13700K cache 30Mb LGA 1700 . Mémoire 32 Go Corsaire VENGEANCE 3200 Mhz . Carte graphique ASUS GEFORCE RTX 3090 24Gb
Ventirad Noctua NH-U 12S . SSD Samsung 2To
X-Plane 12 . Honeycomb - Thrustmaster TCA -Jostick Airbus . W 10
Hors ligne
Je vais le resortir du hangar. En espérant que ça va être mieux
Ma config : Core i5 6500 (3,4 GHz) - 12 Go de RAM - Nvidia GTX 1060 (4 Go) - Alim OCZ Infin1ty 550W - Joystick Saitek X52 / Pro Flight Yoke
Simulateur P3D v4 / Xplane11
Hors ligne
Toujours autant la catastrophe cet avion
J'en peux plus de ce comportement qui est erratique, la navigation ne se fait pas malgré le paramétrage du FD, l'AT ne fait pas son boulot, le PA non plus.
Les sons sont bof, le panel copilote est identique Ă celui du pilote, idem le FMC...
En gros pas de changement en plus d'un an...
Rien à dire le Maddog de Leonardo est à des années lumières de ça...
Grosse m...
Ma config : Core i5 6500 (3,4 GHz) - 12 Go de RAM - Nvidia GTX 1060 (4 Go) - Alim OCZ Infin1ty 550W - Joystick Saitek X52 / Pro Flight Yoke
Simulateur P3D v4 / Xplane11
Hors ligne
Toujours autant la catastrophe cet avion
J'en peux plus de ce comportement qui est erratique, la navigation ne se fait pas malgré le paramétrage du FD, l'AT ne fait pas son boulot, le PA non plus.
Les sons sont bof, le panel copilote est identique Ă celui du pilote, idem le FMC...
En gros pas de changement en plus d'un an...Rien à dire le Maddog de Leonardo est à des années lumières de ça...
Grosse m...
Bonsoir,
tu l'as essayé sur quel X-Plane ?
Pour X-Plane 11 j'ai trouvé une solution à mes problèmes ; il faut soit démarrer avec tout en fonction, après retourner dans le menu et décocher l'option, ainsi on peut faire la procédure normale en cold and dark .
La fluidité dans ce cas est au rendez vous .
Sinon, une autre solution est de démarrer avec le 737 par défaut, puis de recharger le MD80 .
Quoi qu'il en soit, j'ai fais la comparaison avec le md82 de ATS que j'ai pu acheter avant qu'il soit retirer de la vente et franchement c'est le jour et la nuit ; désolé pour ROTATE mais là ils ne sont pas encore dans le coup ...!
En ce qui concerne l'ATS, je pense qu'il va bientôt être remis sur le marché car ils ont pratiquement terminé leurs derniers essais .
A suivre .
ps : Conflans, c'est oĂą ??? Lol
Bernard .
Dernière modification par BERDE (21-03-2017 22:35:45)
Carte mère MSI PRO Z790-P WIFI DDR4 LGA 1700 . CPU Intel I7 13700K cache 30Mb LGA 1700 . Mémoire 32 Go Corsaire VENGEANCE 3200 Mhz . Carte graphique ASUS GEFORCE RTX 3090 24Gb
Ventirad Noctua NH-U 12S . SSD Samsung 2To
X-Plane 12 . Honeycomb - Thrustmaster TCA -Jostick Airbus . W 10
Hors ligne
Xplane 10. En y réfléchissant, j'ai du oublier d'armer les modes...
N'empêche, mes autres remarques restent d'actualité, les sons sont moyens les panels qui sont identiques ça ne devrait plus exister, de même de ne pas avoir de FMC indépendant
Et avec presque tous les avions sur Xplane j'ai cette désagréable sensation en vol manuel (sauf le IXEG). C'est tres difficile à expliquer mais on ne sent pas le comportement de l'avion, tout est linéaire, j'ai l'impression de faire voler un fer à repasser
PS: Conflans, 30 kms au nord ouest de Paris
Ma config : Core i5 6500 (3,4 GHz) - 12 Go de RAM - Nvidia GTX 1060 (4 Go) - Alim OCZ Infin1ty 550W - Joystick Saitek X52 / Pro Flight Yoke
Simulateur P3D v4 / Xplane11
Hors ligne
Pages : 1