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Bonjour,
Mes dernières lectures des forums Anglophones semblent confirmer les pistes suivantes pour cette nouvelle version:
- sortie très probable au cours des derniers week-end de Juin (le 25 ou au pire le 30 juin)
- améliorations du Dynamic LightOn parle aussi des textures PBR (actuellement utilisées sur X-Plane 11.0) qui seraient implémentées dans P3D et d'un passage sur DX12. Si ce n'est pas pour la v4.3 cela risque d'être dans la prochaine v5. Cette dernière piste pousserait les derniers irréductibles à passer sous Windows 10 pour bénéficier de cette nouveauté (DX12).
Si c'est le cas, j'espère que cela ne se limitera pas à de simples modifications "cosmétiques" mais à une modification du moteur de rendu.Néanmoins pour cette v4.3, que les personnes qui dépendent de FSUIPC se rassurent: Pete Dawson ne pense prendre que quelques jours de congés en Juillet et que si L-M ne fait pas de grosses modifications dans SimConnect, que sa version actuelle de FSUIPC devrait fonctionner aussi bien en V4.2 qu'en v4.3.
merci Didier,
Juste peux tu préciser à quelle version de FSUIPC tu fais référence ?
Dernière modification par androl2015 (16-06-2018 10:34:27)
Avatar : Jean Baptiste Monge - Xplane 12- MSFS 2020
TV 65 " Full Led 4k +1 x 34 "
w10 / i7 10700kf / RAM 64 Go / CG1 MSI RTX 3090 24 Go / CG2 Nvidia 1650 4 Go -
Cockpit single 737 Jetmax / TCA Boeing - Throttle Bravo Honeycomb /EFIS et MCP Cpflight
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La dernière en date.
La sortie de la v4.3 a nécessité des modifs sur FSUIPC car justement L-M- avait changé son code dans SimConnect. D'après Pete (ce sont ces propos sur AVSIM), cette dernière version de FSUIPC devrait être compatible avec P3D v4.3.
@+ Didier
W10 Pro 64b Build 22H2 - Boitier HAF 932 - Z390 STRIX-F - 9900K - 2x16 Go - NVidia 3060 Ti 8 Go - Alim Corsair 800W - Ecran 34" - NVidia Studio ready 536.23
P3D v5.4 = http://www.pilote-virtuel.com/img/members/53/P3Dv5HF-Reglages-A.jpg - MSFS Deluxe/STORE - X-Plane 12B
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La dernière en date.
La sortie de la v4.3 a nécessité des modifs sur FSUIPC car justement L-M- avait changé son code dans SimConnect. D'après Pete (ce sont ces propos sur AVSIM), cette dernière version de FSUIPC devrait être compatible avec P3D v4.3.
ok compris ,merci
Avatar : Jean Baptiste Monge - Xplane 12- MSFS 2020
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w10 / i7 10700kf / RAM 64 Go / CG1 MSI RTX 3090 24 Go / CG2 Nvidia 1650 4 Go -
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Quelle déception cette update...
Un des trucs qui pimente la simulation est la météo (surtout en ce moment). Visiblement ils n'en ont pas conscience. TrueGlass c'est gentil mais seulement esthétique, ca n'apporte rien, Quand on voit ça : https://youtu.be/pI1pH40NYC8?t=385 ; ne pas voir la piste à cause de la pluie c'est vraiment génial, ca serait bien qu'ils se sortent le doigt... Je ne sais pas pourquoi mais j'ai l'impression qu'il va falloir attendre une version majeure, une dizaine de mois et quelques dizaines d'euro pour y avoir droit... L'écart se creuse un peu trop je trouve, ca existe depuis plus d'un an sous xplane... (enfin, ils galèrent deja tellement avec le lighting...)
Dernière modification par foobar (16-06-2018 15:54:15)
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Quelle déception cette update...
Je ne vois pas comment on peut faire ce genre de réflexion ... avant de l'avoir testé, avant que cet update soit sorti.
Ceci dit si X-plane est si bien, je pense que tu as trouvé TA solution. D'autres préfèrent ce simulateur, les goûts et les couleurs c'est personnel
@+ Didier
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Quelle déception cette update...
Je ne vois pas comment on peut faire ce genre de réflexion ... avant de l'avoir testé, avant que cet update soit sorti.
Ceci dit si X-plane est si bien, je pense que tu as trouvé TA solution. D'autres préfèrent ce simulateur, les goûts et les couleurs c'est personnel
Tout le monde semble déçu par les annonces de PMDG, moi je suis déçu par les annonces de LM, c'est pareil... C'est quand même terrible de ne pas pouvoir dire quoi que se soit sur p3d ici.
Encore une fois, je vole 50% du temps sur p3d, les deux simulateurs ont des qualités et des défauts.
Je dis juste que l'écart se creuse...
Dernière modification par foobar (16-06-2018 19:31:13)
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Bien moi, tout est stable en 4.1 et il y a forte chance que j’y reste.
Les multitudes révisions de fsuipc à la volée qui avaient eu lieu pendant la sortie de la 4.2 m’avait foutu un sacré bor***.
A+
JB
Dernière modification par JBravo117 (16-06-2018 21:25:00)
I7 8700K (OC 5.0GHz), RTX2080 Super OC ASUS White ROG Strix, Corsair Vengeance LPX 32Go 3200, écran TV 4K 65po, ...
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Moi j'attend cette 4.3... Mon GSX est quasi inutilisable...
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Quelle déception cette update...
Un des trucs qui pimente la simulation est la météo (surtout en ce moment). Visiblement ils n'en ont pas conscience. TrueGlass c'est gentil mais seulement esthétique, ca n'apporte rien, Quand on voit ça : https://youtu.be/pI1pH40NYC8?t=385 ; ne pas voir la piste à cause de la pluie c'est vraiment génial, ca serait bien qu'ils se sortent le doigt... Je ne sais pas pourquoi mais j'ai l'impression qu'il va falloir attendre une version majeure, une dizaine de mois et quelques dizaines d'euro pour y avoir droit... L'écart se creuse un peu trop je trouve, ca existe depuis plus d'un an sous xplane... (enfin, ils galèrent deja tellement avec le lighting...)
Mais qu'est-ce quel a de spécial cet vidéo??, à par la pluie sur le par-brise, je pouvais avoir ça même dans FSX...
Par-contre-s'il m'oblige à passer à W10, je décroche...
Dernière modification par Bobonhom (16-06-2018 22:41:59)
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foobar a écrit :Quelle déception cette update...
Un des trucs qui pimente la simulation est la météo (surtout en ce moment). Visiblement ils n'en ont pas conscience. TrueGlass c'est gentil mais seulement esthétique, ca n'apporte rien, Quand on voit ça : https://youtu.be/pI1pH40NYC8?t=385 ; ne pas voir la piste à cause de la pluie c'est vraiment génial, ca serait bien qu'ils se sortent le doigt... Je ne sais pas pourquoi mais j'ai l'impression qu'il va falloir attendre une version majeure, une dizaine de mois et quelques dizaines d'euro pour y avoir droit... L'écart se creuse un peu trop je trouve, ca existe depuis plus d'un an sous xplane... (enfin, ils galèrent deja tellement avec le lighting...)Mais qu'est-ce quel a de spécial cet vidéo??, à par la pluie sur le par-brise, je pouvais avoir ça même dans FSX...
Par-contre-s'il m'oblige à passer à W10, je décroche...
p3d v4.3 ne gérant pas la réfraction, j'ai du mal a croire que tu ais ca sur fsx...
Et si tu ne fais pas de difference, continue q donner ton argent a un vendeur d'armes, il compte sur toi...
Dernière modification par foobar (17-06-2018 00:30:40)
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Je ne comprend absolument pas cette réaction. Je pense que ma réponse était polie, les mots pesés, le ton courtois.
De plus, répondre à 00h08 puis revenir 1h29 après pour faire ce type de sortie ... Bref, il y a des choses qui m'échappent.
Entre nous, annoncer faire 50% de P3D puis dénigrer les gens qui dépensent leur argent avec un marchand d'armes c'est dire tout et son contraire.
Je dois être trop vieux sans doute pour comprendre.
PS: aucune ironie dans mes propos, juste un constat des faits.
@+ Didier
W10 Pro 64b Build 22H2 - Boitier HAF 932 - Z390 STRIX-F - 9900K - 2x16 Go - NVidia 3060 Ti 8 Go - Alim Corsair 800W - Ecran 34" - NVidia Studio ready 536.23
P3D v5.4 = http://www.pilote-virtuel.com/img/members/53/P3Dv5HF-Reglages-A.jpg - MSFS Deluxe/STORE - X-Plane 12B
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Bonjour,
Ce qui me gêne dans cette vidéo, c'est que, malgré la pluie, la piste est sèche.
MSI B250M Mortar, I7-7700K, 16Go 2400MHz, MSI RTX 4060 Ti 8Go, be quiet! Dark Rock TF, SSD Samsung 850 EVO, DD WD 1To, Oculus rift
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Bonjour,
Ce qui me gêne dans cette vidéo, c'est que, malgré la pluie, la piste est sèche.
Bonne remarque car depuis la v4 et malgré toutes les mises à jour jusqu'à la v4.2, chez moi ça reste sec en permanence. Comprends pas.
"Passer pour un idiot aux yeux d'un imbécile est une volupté de fin gourmet". (Courteline)
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Oui, mais là, c'est XPlane je pense ?
Mais c'est vrai que, sous P3D v3, la piste est mouillée ; sous P3D v4 l'effet est beaucoup moins marqué :
MSI B250M Mortar, I7-7700K, 16Go 2400MHz, MSI RTX 4060 Ti 8Go, be quiet! Dark Rock TF, SSD Samsung 850 EVO, DD WD 1To, Oculus rift
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Cette impression de mouillé sur l'asphalte dépend peut-être de votre scène ...
En ce qui me concerne, je créé cet effet en rajoutant un "ground poly" spécifique sur lequel je rajoute une texture "bump" et ce "ground poly" est géré par SODE. De base, je ne crois pas de Prepar3D gère nativement cet effet de mouillé.
=> http://www.pilote-virtuel.com/viewtopic.php?pid=817830#p817830
@+ Didier
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P3D v5.4 = http://www.pilote-virtuel.com/img/members/53/P3Dv5HF-Reglages-A.jpg - MSFS Deluxe/STORE - X-Plane 12B
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Les captures que j'ai montrées sont avec la scène par défaut de P3D
MSI B250M Mortar, I7-7700K, 16Go 2400MHz, MSI RTX 4060 Ti 8Go, be quiet! Dark Rock TF, SSD Samsung 850 EVO, DD WD 1To, Oculus rift
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Lu sur le forum de Lockheed Martin:
https://www.prepar3d.com/forum/viewtopic.php?f=6306&p=181241&sid=7745b20ceb4fc62db64977ef66ed063c#p181241 
Mardi, pour le ChangeLog ou pour la version attendue ? ...
Dernière modification par Lagaffe (19-06-2018 19:50:23)
@+ Didier
W10 Pro 64b Build 22H2 - Boitier HAF 932 - Z390 STRIX-F - 9900K - 2x16 Go - NVidia 3060 Ti 8 Go - Alim Corsair 800W - Ecran 34" - NVidia Studio ready 536.23
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Le 26 Juin, c'est demain ... on parie sur la sortie de la v4.3
@+ Didier
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Il est là.
Cordialement, Patrice
CM MSI MPG Z690 EDGE wifi DDR4, Proc. Core I7-12700KF, 32GO RAM DDR4 Corsair 3200, CG NVIDIA FE RTX 3090 24 GO VRAM GDDR6X, 2 Moniteurs ASUS ROG PG279Q + PG278Q G-sync (1440*2560), Alim Seasonic Focus 850W, OS Windows 10 PRO x64, OS et prog. sur SSD NVME Samsung 860 EVO 500 GO, P3D sur SSD Crucial X500 2TO + 850 EVO 2TO dédiés, Autres stockages Seagate Constellation 2TO
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Pour ceux qui voudraient lire la note de version depuis le forum, plutôt que sur le site de l'éditeur (https://prepar3d.com/news/2018/06/114765/)
GENERAL PLATFORM UPDATES
New Features
- Vehicle panels can now be used in VR.
- Window Definitions can now be created and applied to Prepar3D windows.
- Added Scenery Library and Add-ons to the Startup Screen.
- Added interactive Map to the Airport Selection Screen.
New Features (Professional Plus Only)
- Added basic Common Image Generator Interface (CIGI) support.
- Distributed Interactive Simulation (DIS) entity appearances can now be customized per bit via XML file.
Fixes and Improvements
- Fixed issue where right clicking the ATC and closing would cause the ATC window to reopen on a view change.
- Fixed inaccurate heading when broadcasting to ForeFlight.
- Invalid camera settings no longer save out when saving in VR.
- Various VR Performance improvements increasing overall framerates and stability.
- Virtual Cockpit (VC) rendering performance improvements.
- Fixed visual bug where UI windows would flash at the wrong location when opened.
- PreVC post processing optimized with new VC rendering techniques.
- Updated Colorizer post process to correctly use stencil buffer.
- Fixed numpad view panning when using SimConnect applications.
- Fixed rare bug in Oculus initialization that could cause visual anomalies.
- Fixed visual errors when using Oculus with SteamVR.
- Fixed VR issue which prevented the proper single pass stereo mode from updating based on settings.
- Fixed bug preventing the ShowMessageText setting from persisting.
- Fixed issue with undocked views not focusing and accepting input when closing their context menu.
- Fixed bug preventing add-ons from loading properly with trailing slashes ‘\’ in file paths.
- Added a VR settings UI screen and reorganized VR menu items.
- Oculus VR headsets can now be used with SteamVR.
- Added VR emulator option to test VR without having a headset connected (requires installing SteamVR).
- Cinematographer camera movement speed is now updated based on joystick sensitivity settings.
- Fixed issue that could cause the ATC window to be disabled unexpectedly.
- Fixed issue that caused keypresses to be processed on SimConnect menu windows when opened.
- Zoom is now available in VR.
- Installer is now digitally signed.
- Fixed crash that would occur in vehicles with a large number of VCockpit panel entries.
- SimConnect menus no longer register for key presses larger than the menu option count.
- Reduced lag when opening context menus.
- Fixed bug where numeric keypresses to SimConnect windows would also be sent to the main application.
- Custom camera menu items are now displayed in their view category and can be applied to views when opened.
- Deleting a custom camera now only resets views that had that specific custom camera applied instead of all views in that category.
- Default settings for VR, ViewGroups, and Multichannel are now written out to configuration files.
- Added reset camera menu option in context menu and menu bar. Reset also reapplies custom camera values if set on the view.
- Updated default zoom levels for cockpit and virtual cockpit entries to 0.3.
- Fixed issues with certain sensor views in VR singlepass with MSAA enabled.
- Fixed bug that caused voice communication issues over multiplayer.
- Added -rolename command line option. This lets users specify the rolename for multiplayer scenarios.
- Startup screen is no longer displayed when using the -net command line option.
- Both structured and unstructured scenarios can be selected when booting directly into multiplayer using the -mp command line option.
- Fixed visual issues with focal points.
- Placed dynamic lights are now processed in clusters with additional distance-based checks improving performance.
- Added ability to create custom voice control phrases from VR.
- Renamed Selection key events in the Controls UI to Selection/Zoom so that the key binding for zooming is easily searchable.
- Added magneto increment/decrement to Controls UI.
- Removed redundant work in water texture processing.
- Fixed hybrid unit display errors in UI.
- Added checkbox for disabling cockpit momentum effects.
- Fixed margin errors, tooltips, and minor visual bugs in several UI screens.
- Fixed issues where custom scenery could cause invalid data to be written in land classes.
- Fixed bug where secondary view group windows would not fully expand to the left and right of the display.
- Fixed bug where maximized windows on secondary monitors would not cover the taskbar in full screen on Windows 10.
- Fixed bug with vehicle doors opening after a SimConnect menu was opened.
- Added addditional fallback case when loading control mappings to disregard any GUID in the title. This is useful when exporting controls on one machine and importing on another where GUIDs may not match.
- Fixed resizing issues with the timer panel.
- Changed default observer focus type to local instead of world.
- Updated installer to reduce potential hangs when installing DirectX.
- Fixed enter key not working with Activation UI windows.
- Fixed crash when opening the Save UI if any installed aircraft were missing titles in their aircraft.cfg.
- Fixed crash when originalID was missing from scenario file.
- Updated generic buildings to do more accurate position calculations.
- Redesigned the Custom Camera UI.
- Fixed bug where sensor mode would not be cleared when removing IR post processes from views.
- Post processes no longer render one additional frame after being removed.
- Fixed error preventing email activations from persisting on restart.
- InfoGen is now updated in panel only views.
- Fix bug with rotatable landing light PBH in ISimObject vehicles.
- Fixed Flight Planner UI bug with cruising altitude not automatically being calculated after a departure/destination is selected.
- Fixed collision bug with avatar.
- Distant vehicles are more accurately displayed.
- Fixed bug where VC only views would be white when set to the starting view in a scenario.
- Fixed issue preventing User Interface windows from blacking out the application on newer versions of Windows 10.
- Fixed bug where Payload UI would save changes when pressing escape.
- Fixed issue with attached effects that could cause them to disappear at certain viewing angles. This also affected attached dynamic lights.
- Fixed turbo prop shaft torque time constant preventing errors causing incorrect net negative torque values.
- Fixed crash that could occur when crashing vehicle.
- Fixed issue preventing the host machine in multiplayer from correctly serializing content to client machines. This would occur when the host did not have content that connected clients had.
- When multiple UI windows are open only the window accepting user input is enabled.
- Improved handling of autogen extrusion object intersections including bridges.
- Fixed bug which could cause night terrain textures to be incorrect for one frame in some cases.
Fixes and Improvements (Professional Plus Only)
- Various updates to DISEntityTypes.xml.
- Fixed potential infinite loop when two or more DIS entities were colliding.
- DIS articulated parts and entity appearances are now configurable via XML file for both native objects and ISimObjects.
- Fixed audio choppiness when using DIS radios and intercoms.
SIMDIRECTOR UPDATES
Fixes and Improvements
- Fixed bounding issues when zooming with double click in SimDirector.
- Fixed bug causing SimDirector to lock up when canceling out of the SimOperator UI.
- Fixed crash that would occur when closing SimDirector when starting Prepar3D in SimDirector mode.
- Fixed bug where SimDirector icons would not render with post processing disabled.
- Improved tab key handling in SimDirector catalog view.
- Windows in SimDirector can now be activated using the keyboard by pressing Ctrl + Tab.
- Updated SimDirector course documentation.
- Fixed bug where the SimDirector window title text would not display file names containing multiple periods correctly.
- Added “ShowText” property to Dialog Actions.
- Added clarification to goal objects to highlight that completed goals can still be failed.
- Fixed bug where wingman behavior would still move AI when position freeze all was active.
- The current AppVersion will now write out to fxml from SimDirector instead of the loaded scenario’s AppVersion.
- Added confirmation prompt when exiting SimDirector.
- The AirportLandingTrigger IDENT field now correctly validates against all airport ICAOs and is treated as a validation error instead of warning.
- Fixed SimDirector bug with Zoom Mode resetting to Standard after pressing shift while in Precise mode.
- Fixed bug where opening the Select Vehicle UI would cause all placed objects to disappear.
- The SimDirector window position and size now persist when switching between modes.
- Fixed issue with mouse look behavior for docked views in SimDirector Preview mode.
Prepar3D Content
New Content
- Added six flyable C-130 aircraft as default selectable vehicles:
AC-130 ‘Spectre’
C-130H
C-130J
C-130J-30
HC-130
KC-130
- New placeable scenario objects added:
Outrider Unmanned Aircraft System (UAS) vehicle
74K Aerostat lighter-than-air vehicle system and mooring platform
Miniature Hit-to-Kill (MHTK) missile
Javelin missile
Surface-to-Air Missile ground vehicle
TPQ-53 Radar System ground vehicle
Multi-Mission Launcher ground vehicle
High Mobility Artillery Rocket System (HIMARS) ground vehicle
Fixes and Improvements
- Removed duplicate sound in AIM-120 missile.
- Fixed issue that caused Jet Fighter 27 and 29 to appear as selectable vehicles.
- Model and texture updates for the CH-53.
- Removed broken duplicate firetruck SimObject.
- Some Scaleform mission panels were missing window_size cfg entries leading to sizing errors in some cases.
- Fixed missing sounds for several AI ground vehicles.
- Updated CH-53 and UH-60 exterior models with more accurate crash boxes.
- Updated CH-53 interior textures.
Prepar3D Scenery
Fixes and Improvements
- Fixed scenery errors causing trenches to appear along Cyprus.
- Fixed elevation and exclusion issues at YBUD.
- Fixed elevation issues in Guam.
- Added American Elm and Acacia mild winter SpeedTree variations.
Prepar3D SDK
New Features
- Target frame rate can be applied to specific cameras in camera configuration files and through the PDK.
- Added INetworkServices.h and IMultiplayerService.
- Added TextEventDestroyed SimConnect notification for when text windows are closed.
- Windows and panels can be positioned in 3D space using the PDK.
- Added damage state variable to ModuleSim. Variable can be set via scenario, PDK, or SimVar and will be serialized in multiplayer. Developers can use this variable to control model appearances.
- Added 3ds Max 2018 support.
Fixes and Improvements
- Added PreScene pass to SDK for custom render objects.
- Changed several QueryBaseObject interfaces to return void** instead of the specific version in the PDK.
- Fixed build error in SimpleHelicopter PDK sample.
- Updated SDK to have input stencil available for the PreVC render pass.
- Stencil flag added to primitive drawing.
- Added attachment SetOffsetFeet and SetOffsetRadians functions to the PDK.
- Added create and destroy callbacks for effects to the PDK.
- Added pylon accessibility to weapon system PDK.
- Fixed crash that could occur on shutdown if execute_calculator_code was called from within panel callbacks.
- Fixed light SimVar inconsistencies and added Headlight, Brake, and General Light key events.
- FLOAT2 has been added as a Simprop type/property option.
- Added content error report for missing models.
- Improved content error reports for DLL loading errors.
- Aircraft panel folders will now take priority over global gauges folders.
- Fixed file path bug with SimConnect_CaptureImage.
- Fixed SimConnect_OpenView to open a view with the correct camera and window title.
- Corrected rotation issue when setting attachment orientation.
- RUDDER POSITION SimVar now settable on GroundVehicles.
- Fixed error preventing ISimObjects from signalling weapon fired events.
- Fixed various camera sensor mode SimConnect functions.
- Fix edge case in PDK callback list that could cause a crash on shutdown.
- Added function to change the color of the AG radar scan.
- Added several new SDK samples.
- Add GetDeviceWindow function to IRenderingPluginService.
- Fixed window focus bug when opening an observer view with SimConnect_OpenView.
- Fixed issue where SimConnect data requests with the same definition ID would collide even though they were different request types.
Dernière modification par vbazillio (25-06-2018 21:34:05)
[img align=r]http://status.ivao.aero/R/138779.png[/img]Vincent B.
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